Idiot..

Idag trodde jag att jag skulle må mycket bättre men det var ju tydligen naivt av mig. Jag mår snarare snäppet värre. Jag brukar svara jättesnabbt på penicillin och nu har jag ju ätit i en hel dag men den smärtan jag kände när jag vaknade i morse kunde nog liknas med att någon just dragit ut varenda jäkla tand i överkäken på mig. Det är säkert olika från gång till gång men jag brukar känna att det går åt rätt håll redan andra dagen.
När Jimmy åkte till jobbet vid 7 så bröt jag ihop och grät en skvätt för Adrian var vaken och röjde och jag kände bara att jag orkar inte. Som tur är så kommer han hem igen runt lunch fast han egentligen jobbar till 17. Han hade säkert stannat hemma hela dagen också om jag bad honom.
 
Jag är lite orolig att jag fått för låg penicillindos. När jag hämtade medicinen på apoteket så sa hon i kassan att det stod jättekonstigt. Det stod att jag skulle behandlas för bihåleinflammation men dosen antibiotika var för halsinfektion som jag enligt läkaren också hade. Visst har jag ju jäkligt ont i halsen men när jag haft halsfluss förut så har jag bara velat självdö av smärtan och riktigt så illa är det inte nu. Jag kan äta och dricka utan problem och det brukar jag inte kunna.
Vid bihåleinflammation äter man den dubbla dosen emot vad man gör vid halsfluss. Alltså 2 gånger 1 grams tabletter 3 gånger om dagen. Jag ska "bara" äta 1 tablett 3 gånger om dagen. Hon på apoteket ringde upp läkaren och kollade så att det verkligen stämde och jag skulle visst ha den dosen. Dessutom verkar i princip alla som har bihåleinflammation få avsvällande nässpray utskrivet, och det har även jag fått vid mina vändor förut  inte första gången jag drabbas av detta som gravid heller, men det fick inte jag nu. Det enda receptfria som finns bör man inte ta som gravid. Nu vet jag visserligen att Linnea tagit det men när apotekspersonalen avråder mig och om jag kollar fass så har det gett missbildningar på djurfoster så blir man ju inte så jättesugen på att ta det direkt.
Vanlig nässpray tar jag flera gånger om dagen för snoret täpper igen hela huvudet på bara någon timme efteråt. Det är ju inte bra att ta för mycket för då kan det ge motsatt effekt. Men när hela snoken är helt täppt och jag har lock för öronen och hela huvudet känns som det är inlindat i bomull är det lite svårt att låta bli att ta nässpray för att kunna snyta ut ordentligt.
 
Jaja.. jag får väl ge det över helgen och se om det blir någon förbättring. Jag kanske bara haft tur som blivit så mycket bättre snabbt förut.
 
Jag vill ju bara få må bra nu. Räcker det inte att vara höggravid liksom? Bebisen är i alla fall fullgången nu enligt alla så hon kan väl komma närsom. Ena stunden känner jag bara KOM UT NU!!! och nästa känner jag att hon gärna får stanna tills jag blir frisk och får samla krafter. Att föda nu med bihåleinflammation skulle förmodligen inte vara så skönt i huvudet. Man glömmer nog förvisso bort det då och blir fullt fokuserad på förlossningen. Men jag får nog vackert vänta i 3 veckor till. Men över ultraljudsdatumet som är 7 mars har jag verkligen ingen lust att gå för då känns det redan som om jag gått över tiden en vecka. Men som sagt. Jag har nog inget att säga till om. Hon kommer när hon är redo och till det här snorhushållet skulle inte jag heller vilja kika ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0