Here we go again..

Ännu en natt när jag är vaken. Börjar bli väldigt tröttsamt då jag behöver sömnen men nu är det förkylningen som spökar också. Bihålorna spränger när jag ligger ner så jag har tagit alvedon och väntar på att den ska verka. Halsen gör också svinont och mina halstabletter är slut. Beställde nya av Jimmy som var och handlade men de hade han tyvärr glömt ändå. 
Bella hon mår också dåligt. Hon har legat på soffan precis hela dagen och så fort hon reser sig upp blir hon yrslig. Stackarn. Hon har verkligen varit sjuk mycket den här vintern.
 
Appropå vinter. Hur mycket snö kan det komma egentligen? Jag gillar snö och jag gillar vintern men till och med jag känner att det kan vara nog nu. Jag vet att det bara är februari. Vi får inte vår på ett bra tag än så det tänker jag inte tjata om men det kan väl ändå vara nog med snö? Den vi har får ju gärna ligga kvar. Vill inte ens tänka på våran misär till tomt efter att vi dränerade i höstas. Det kommer bara vara en enda stor leråker när all snö smälter. Men å andra sidan innan snön smälter så kan vi inte göra något åt det.

Häromdagen var jag och Adrian ute en sväng. Hjärtat i halsgropen får mamman när han ska klättra upp för vår provisoriska trapp upp till ytterdörren.
 
 
Sen älskar han att springa iväg längs gatan också. Där är det ju ofta lite mindre snö och lättare att gå och jäklar vad arg han blir när man går efter och försöker vända håll på honom.
 
 
Det hade gått jättebra för honom idag på förskolan också. Så bra att han knappt tittade upp på mig när jag kom för att hämta honom. Han var enda barnet som vaknat efter att han sovit. Alla andra låg och sov förutom de äldre som var ute och jag kan säga att han hördes i hela huset när han busade runt. Dadadadada lät det så fort jag öppnade dörren :) Han hade visserligen "bara" sovit i 50 minuter så när vi kom hem så somnade han i mitt knä i soffan. Men det är så otroligt skönt att det går bra. Det trodde jag aldrig i början på inskolningen.
 
På torsdag ska vi på 1,5 års kontroll på bvc. Ska bli spännande. Undrar vad Lillfisen väger? Egentligen en månad för tidigt men jag sprang på bvc-sköterskan i måndags när jag var hos barnmorskan och kollade om det gick att ordna. Annars hade vi fått en tid precis runt där jag var beräknad och då kan vi lika gärna få det gjort.
 
Undrar om jag ska dyka ner och försöka sova igen. Skulle gärna vilja ha en kopp the. Halsen gör så ont men då kan jag lika gärna bädda på toaletten sen.
 
Har haft massor med sammandragningar nu ikväll igen. En del av dem känner man riktigt hur de trycker neråt så jag hoppas att det ger något även om de inte gör ont. Fast speciellt behagliga kan jag ju inte påstå att de är heller när hela magen drar ihop sig till en stenhård boll och man riktigt kan se konturerna på bebisen.  
Både Linus och Adrians förlossningar har ju börjat pang bom utan förvarning och sen gått ganska fort så att gå med massa sammandragningar är rätt nytt för mig. Nu är det lugna gatan igen så det kan säkert ta tid innan det vill ut någon bebis för det. Nu vill jag ha ut henne på utsidan. Ska bli spännande att se hur hon ser ut, hur stor hon är, vad hon ska heta. Vi har knappt diskuterat namn men jag har 3 eller 4 favoriter som jag får bearbeta Jimmy med. Sen får ju självklart han komma med förslag men blir det som när Adrian föddes så hade vi 2 killnamn. Jimmy gillade Leon, och jag Adrian. När barnmorskan frågade om vi hade något namn så sa Jimmy bara bestämt "Han heter Adrian" Sen var det inget mer snack om den saken.
 
Nehe.. bingen var det..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Tummen upp att fisen vill vara på dagis nu & att det har vänt! :)
Ogilla att du inte kan sova & är sjuk!
Jag tror lilla tjejen kommer i februari jag.. Spännande! :)
Saknar dig som f a n!
Puss

2013-02-13 @ 08:14:18
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0