Ny dator och tråkiga händelser.

Det blidde en ny dator ganska snabbt. Blir superbra för den här är mycket bättre än den förra som levde sitt eget liv. Dessutom, det bästa av allt är att hårddisken på den förra gick att rädda. Det vill säga alla korten. *phu* Jimmy har lånat en slags docka av en kollega att stoppa in den i  så nu ligger alla bilder på nya datorn också. Plus att vi ska köpa en egen "hårddisksdocka" så kan vi använda den gamla hårddisken som back upp. Perfekt!!
Jag säger bara en sak! Gör back upp på allt på datorn som betyder något. Rätt vad det är säger den upp sig och alla har inte sån tur som vi hade. Man vill inte förlora fotografier och dylikt sedan en lång tid tillbaka.
 
Det händer även väldigt tråkiga saker i våra liv just nu. Min farfar är jättesjuk och ligger på sjukhus. Han har varit dålig under en längre tid men nu är det nog sluttampen. Det är jättejobbigt att se en person som betytt så mycket för mig lida så. Bara skinn och ben kvar. Hoppas han slipper lida länge, lilla farfar.
Imorgon ska jag ta med farmor upp och så hon får hälsa på honom. Ärligt talat inget jag ser fram emot jättemycket men jag vill att farmor ska få möjlighet att träffa honom och hon kan inte ta sig upp själv.Jag var där igår med pappa och brorsan och man blir ju smått illamående av hela miljön på sjukhuset tycker jag.
 
Jag har senaste nätterna drömt jättekonstiga drömmar. Det är liksom tillbakablickar från mitt liv sen när jag var liten. Jag var mycket med farmor och farfar när jag var liten. Sov ofta hos dem på helgerna och bodde i flera veckor hos dem uppe i Norrland i deras sommarhus. Helt plötsligt har minnen jag knappt visste att jag hade om saker jag gjort med farmor och farfar bara ploppat upp. Idag associerade jag nåt med lukten från deras skafferi där uppe. Det är bra konstigt hur hjärnan fungerar. Det är väl någon slags bearbetning på vad som händer antar jag.
 
Nej, här får jag inte sitta för Adrian. Någon står och rycker och gnäller i mitt ben.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Kramar!

Hoppas farfar får somna in lugnt och stilla..

Fint av dig att följa med farmor!

Svar: Tack :)
Camilla Dahlstedt

2012-09-03 @ 20:17:42
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Carola

Nä hjärtat! KRAAAM! Jag finns här om du vill prata vet du, alltid!
Din söta lilla farfar!
Ta hand om er! Vi kan väl höras snart? Puss & kram

Svar: Tack babe! Höras snart - Javisst ! Vilken dag som helst haha.. Kram på dig!
Camilla Dahlstedt

2012-09-04 @ 16:56:33
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0