Kallt.

Hösten och kylan kom äckligt tidigt i år. Inte precis vad man behövde efter en solfattig och regnig sommar.
Vi har svinkallt i huset tycker jag och Bella. Jimmy tycker inte att vi behöver sätta på värmen än för vi har ju faktiskt 20 grader inne. Men jag kan lova att idag har vi definitivt haft max 5 på golven och tempen har sjunkit nu,19 i luften. Brr!! Jag vill gärna ha 23 grader i alla fall.
Måste köpa mer pyjamasar till Adrian. Han sparkar av täcket och blir iskall om benen på natten. Nu han med tjock pyjamas och täcket på sig, varm o go. Kanske han lärt sig ;)

Idag har jag och Bella bakat bullar inför helgens kalas. Äckliga vart de så jag funderar på att aldrig mer baka. Gillar inte att baka och stökigt blir det i köket. Idag har jag dessutom haft skitont i huvudet. (Som vanligt) och Adrian var såå grinig så att den plåten jag dessutom lyckades bränna inte åkte ut genom fönstret är ett under. Resten blir köpkakor. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hur kan de bli äckliga? :D

Svar: Jag prövade ett nytt recept på kanelknyten. Man skulle inte pensla med ägg på, utan sockerlag innan de skulle in i ugnen. Det resulterade i att bullarna ser snustorra och inte alls nå goda ut. Men sen är väl jag inte så jätteförtjust i bullar heller :)
Camilla Dahlstedt

2012-09-09 @ 22:18:58
URL: http://Empolie.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0