Idag blir allt bara fel!

Idag var första dagen Linus skulle åka hem med skoltaxi. Som den hönsmamma jag är har jag oroat mig massa över hur det ska klaffa. I tisdags ringde en kvinna från samtrafik angående hans körtider och det sista jag frågade henne innan vi la på var "Kan jag nu lita på att det här fungerar på måndag och att han blir hämtad i skolan på måndag kl 13?" Ja svarade hon.Döm då av min förvåning när jag strax innan 13 idag får syn på att det står en taxi HÄR UTANFÖR. Jag ut som skjuten ur en kanon och frågar om det är oss han ska till och jo. Chauffören har ett uppdrag hemifrån oss till skolan. Vem i helvete åker till skolan kl 13?Sen fick jag en hjärtattack tror jag. Klockan var 13 och i skolan står Linus och väntar på skjuts. Skolan svarar inte i telefonen. fritids svarar inte. Samtrafik svarar inte. Fick till slut tag på rektorn som skickade ut någon att hämta Linus. Fick tag i en kvinna på samtrafik som bad 1000 gånger om ursäkt men jag skulle bli uppringd av hon som gjort felet. Förklarade att jag redan var på väg in till skolan. När hon som gjort felet ringer får jag knappt en ursäkt och hon menade bara på att det blivit en miss. En miss som jag anser inte får ske. Hon förklarade även att de skickat en ny bil (utan att informera varken mig eller skola) till skolan och då hade jag ju nyss förklarat för den andra jag pratade med att jag hämtar honom själv. Så när jag kom till skolan stod ännu en irriterad chaufför där som faktiskt var min farbror och visste inte nåt då samtrafiks telefoner låg nere idag och han hade ringt dem massa gånger eftersom inget barn stod på parkerkngen. Samtrafik hyr alltså in sina tjänster av taxibolag i Västerås så chaufförerna var ju totalt oskyldiga. Känns ju verkligen betryggande att det fungerar så bra.

Kommentarer
Postat av: Carola

Seriöst!! Det var det värsta jag läst! Stackars Linus! "/ vilken panik du måste känt! Idioter!! Hoppas det löser sig & att det snart rullar på! Kram & tack för igår!!

2012-09-17 @ 18:24:36
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Josefin

Vilka jävla idioter... stackare! :/

2012-09-17 @ 20:11:28
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Men Gud, det är ju inte första problemet! Och om dom ändå skickar efter en vanlig jäkla taxi så hade dom väl kunnat göra det under hans inskolning förut också då? Om dom tyckte det var normalt att åka till skolan 13 men inte hem 11...

Svar: De är idioter helt enkelt. Allt för att folk ska tröttna och köra barnen själva känns det som.
Camilla Dahlstedt

2012-09-18 @ 08:27:39
URL: http://Empolie.Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0