Cheeseburgare eller korv med köttbullar

Igår hade jag rekord i unika besökare. Trevligt. Vore ju kul om man kunde lämna något spår efter sig. Ni som läser i smyg alltså :)
 
Det blev nog så att vi inte är så hemliga med könet på den lilla bebisen.
 
För ett par veckor sedan på facebook såg jag när någon la ut några ultraljudsbilder på facebook att det skulle vara så lätt att känna igen en flicka på ultraljud för hennes kön såg ut som en cheeseburgare. Jag.. haha..det var väl också en schyst jämförelse tänkte jag. Hur ser då en pojkes kön ut? Som en korv med köttbullar till?
 
Så igår när vi skulle börja leta rätt på könet på vår bebis var det inte alls så lätt. Jag fick nästan gå upp i brygga och typ kasta ner rumpan på britsen några gånger för att bebisen skulle ändra läge. Haha.. Jag skojade även med barnmorskan och sa att jag läst att man skulle leta efter en cheeseburgare. Hon skrattade hon också och sa att man ska inte tro på allt man läser.
 
Efter mycket om och men så fick hon sig en ordentlig glutt, men sa ingenting utan gick tillbaka och tittade på hjärtat noga noga och visade oss alla 4 kammare och blodets in och utflöde ur hjärtat. Sen gick hon tillbaka och tittade igen på könet och sa att något i stil med att "Jo, visst är det här en liten FLICKA, det såg jag förra gången också men jag ville inte säga något innan jag var säker. Fast, jag KAN se fel. Jag får aldrig lova något" Jag blev ändå rätt övertygad. Att hon inte kan lova något förstår vi ju. Men inte såg det ut som någon cheeseburgare.. 
Åh vad glad jag blev! För en gångs skull hade jag rätt känsla angående vad det var. Jag hade inte haft något emot en pojke heller givetvis men nu får jag 2 av varje. Så roligt. Bella vart överlycklig när jag ringde och berättade igår. "Äntligen får jag en lillasyster", sa hon. Jag kan förstå hennes känsla. Två småbröder och en bonusstorebror hos papp , och två småbröder hos mamma. Vilken flicka vill inte ha en syster? :)
 
Jag är dock jäkligt bitter över att idag gå in i v 18 (17+0) IGEN!! Speciellt då jag liksom är övertygad om att det är fel. En teori från oss är ju att den är mindre just för att det är en tjej?! Tjejer kan väl vara lite mindre.
Jag var ju för sjutton på vaginalt ultraljud i vecka 8+0 och då sa de att mina beräkningar stämde. Hade jag då varit i 6+6 så borde de nog ha sett det då. Då har väl knappt hjärtat börjat att slå.
 
En sak är säker. Jag kommer aldrig att kalla något av mina barn för HEN! Antingen är man kille och då har man snopp, eller så är man tjej och då har man snippa. Sen att vissa anser att de föds med fel kön är en helt annan diskussion.Jag kommer aldrig behandla mina barn utefter vad de har mellan benen men jag kommer ändå uppfostra dem efter att heta han och hon. Mina pojkar leker med dockor och Bella leker med Linus gubbar ibland och vill spela Linus tv-spel. Bella älskar rosa och Linus gör det inte. Absolut inget som jag uppfostrat dem till utan det har blivit så bara. När Linus var i 1-1,5 års åldern var han helt tokig i traktorer medan Bella inte alls var på samma sätt. Jag tror det är något man föds med helt enkelt och ser inget fel i det så länge man inte förbjuder en pojke tex att ha rosa på sig, eller leka med dockor och vice versa.
 
Jaja.. Dit jag ville komma var i alla fall att vi ska få en liten prinsessa!! Så glad ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ååååååh, GRATTIS - vad kul! En liten prinsessa :)

Det är ju toppen, förstår Bella absolut, vilken lycka!

Alltså det där med "hen", jag smäller av.. hah!

2012-09-28 @ 15:13:32
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0