Skoproblem

Igår var vi på lite skojakt åt Adrian. Lättare sagt än gjort. Vi avverkade Din sko, Skopunken, Stadium, Deichmanns utan att ens hitta en sko som Adrian kunde få på sin lilla fot. Som inte är så liten på höjden. Han har värsta tjockisfoten så för att överhuvudtaget få på skon var vi tvungna att ta flera nummer för stora.
Åkte vidare till Skokanonen där de säljer kavatskor som jag visste var lite större inuti pga att en "bloggvän" http://empolie.blogg.se haft samma problem med sin son. Hittade skor där till Fisen som han fick i sin lilla tjockisfot i men både jag och Jimmy vart så snåla. 550 kr. Det är väl kanske inte så mycket egentligen för ett par schysta skor, och när Linus haft liknande har de sett nästintill oanvända ut efter säsongens slut. Det är vanligtvis något jag inte tummar på, just kvalité på vinterskor men jag har en känsla av att Adrian kommer inte att vara ute några längre stunder i vinter och inte slita så mycket på dem. Billigare skor behöver ju inte heller vara värdelösa. Han ska ju inte börja på dagis heller utan vara hemma med mig och lillasyster så småningom. Visst måste vi ju gå ut och leka ändå men det blir ju inte samma som att gå på dagis. Vi får se hur vi gör. Skor måste ju pojken ha så vi kan gå ut dagar som denna till exempel. När det är snöblask ute.
 
Det som känns ännu mer surt är att Linus har ett par schysta skor vi köpte förra vintern. Kavat faktiskt de också som jag var säker på att han skulle kunna ha denna vinter också. Men de finns inte. Både jag och hans pappa har vänt upp och ner på hela våra bohag men de är puts väck. Hur sjutton kan saker bara försvinna? Så nu måste vi köpa nya skor till honom också som jag inte räknat med. Jag lovar att när vi köpt nya och Linus använt dem ute som kommer de andra komma fram. Men jag har letat på alla tänkbara och inte tänkbara ställe. Varenda låda och skåp i hela huset. Hans far likaså hemma där.  Verkligen irriterande..

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Vi hade också lite liknande bekymmer förra året då Gabriel mest bara satt i vagn, han gick ju i December, men han kunde inte gå ute :) vi lånade ett par Kavat som var nästintill nya, han har stora fötter, anser jag, men han kunde ha dom :) Sen känner jag igen de där att saker försvinner, bara helt borta, mina jeans för 700.. jag vände upp å ner på alt, kartonger, lådor, letade i skåp, kassar, ja allt du skrev också, men sen kom jag på att dom måste ha blivit stulna i tvättstugan :( jättetråkigt att folk inte kan låta andras grejer vara. Hoppas att Linus skor kommer fram

2012-10-29 @ 15:17:31
Postat av: Emelie

Verkar ju vara nåt skomonster som tar vinterskor?! Kommer väl hitta våra när vi flyttar men kan inte vänta till dess så köpte nya. Kul att kavat passade på hans fot också, ett jäkla meck att hitta skor som passar på de där tjockisfötterna. Kolla tradera! Eller ellos om de har något erbjudande. Det finns även en skoaffär här där jag provade kavaten på honom och dom ska stänga så om den finns där det rabatt på dom.

2012-10-29 @ 15:41:48
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Anna

Kolla tradera. Där finns massor av fina skor men billiga =)

2012-10-29 @ 18:45:36
Postat av: Erika

Vad kul, du väntar en lillasyster du också alltså, det hade jag missat :-)

2012-10-29 @ 19:22:27
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Carola

Loppis, jag säger bara loppis! :)

2012-10-29 @ 21:48:09
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0