Akuten

Det blev akuten för Jimmy. Jag skjutsade honom till vårdcentralen i morse och där hann han inte mer än få av strumpan innan läkaren sa att han var tvungen att åka till akuten och röntga. Tån och foten ser för jävlig ut alltså. Såå svullen och röd/blå/svart. Så jag släppte av honom på akuten och åkte hem. Där kan det ju ta halva helgen innan han är klar och Adrian var en pers bara i 10 minuters väntan i väntrummet på vårdcentralen.
Vet att de oftast inte gör något åt brutna tår och att det bästa är att självläka. Det gör ju inte mindre ont om man drar på gips heller. Men om nu stortån vore bruten så är det bra att kolla så att benen i tån ligger rätt så att den inte läker snett. Kan även vara bra att dokumentera för framtida eventuella försäkringsfrågor.
 
Jag hoppas han kommer hem och är fit for fight snart.
 
Så vad ska man hitta på idag då tro?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Usch! Jag bröt en lilltå när jag var gravid med Elias, fy FAN vad ont det gjorde! Lider med Jimmy.. hoppas det går över fort!

2012-10-26 @ 12:51:42
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Stackars. Frågan vi alla ställer oss (i alla fall jag) är ju varför han sparkade i dörren? Vem var han arg på? :D
Jag har fortfarande inte gjort något åt min svanskota, och jag kan fortfarande inte sitta på den eller resa mig upp normalt. Ser ut som en höggravid som försöker resa sig upp.

Svar: Han skulle låsa upp ytterdörren och låset krånglar. Man måste liksom antingen dra in dörren inifrån eller trycka in den utifrån lite för att kunna få runt nyckeln eller vredet. Han sparkade till för hårt helt enkelt och fick nog till en skaplig sneträff för 2 sprickor i tån blev resultatet.
Camilla Dahlstedt

2012-10-26 @ 13:15:01
Postat av: Emelie

Anonym? Nja det var jag!

2012-10-26 @ 22:28:25
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Emelie

Två gånger till och med

2012-10-26 @ 22:28:43
URL: http://Empolie.blogg.se
Postat av: Carola

Ajajaaj!!! :( stackars jimmy! Är ni halta lottor båda två där hemma nu då..
Kram & krya på Jimmy!

Svar: Ja vi haltar på här hemma som två pensionärer faktiskt. Ser nog rätt kul ut när vi kommer. :)
Camilla Dahlstedt

2012-10-26 @ 23:04:30
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0