Olika kön.

Idag har varit en bra dag. Först hade vi finfrämmande på förmiddagen av Carola och hennes barn. Trevligt som alltid.

Funderade lite på en sak i efterhand. Lina (Carolas dotter) och Linus är ju lika gamla. Det skiljer 1,5 månad. Jag och Carola började umgås i samband med att vi gick på samma babymassage med våra bebisar. Sedan har vi liksom hängt ihop sen dess. När de var mindre så lekte ju de ihop när vi träffades och så. Det var liksom Lina och Linus som lekte och Bella var.. hm.. för stor för att vilja vara med. Inte så intresserad av att leka med småttingar. Nu är det inte så längre. Nu är det Bella och Lina som har mer gemensamt. För att de är tjejer antar jag?! Linus kan vara med på ett hörn men det brukar inte vara några längre stunder.
Lite roligt det där att när man blir äldre dras man mer till att umgås och leka med samma kön. Nu ska jag inte dra alla över en kam men generellt sett tror jag ofta att det blir såhär.
Det är roligt hur man uppfostrar barnen lika, oavsett kön men att killarna från liten ålder ofta gillar bilar och traktorer medan tjejer hellre tar hand om sina dockor. Att det skulle ligga i uppfostran är ju rent skitsnack.

Nog om det. Jimmy jobbar kväll även idag men vi fick sällskap av mamma/mormor till middagen.
Adrian har visat hur duktig han blivit på att åla och ställa sig upp sen sist. Nu är det verkligen ständig uppsikt som gäller. Han börjar bli snabb den lilla rackaren. Det är roligt att se hur nyfiken på livet han är. Min lilla plutt!

Kollade just in väderappen. Vädret ser riktigt lovande ut för nästa vecka. Hoppas det blir så. Helt underbart vore det. Att ligga och sola lär jag väl dock inte få göra denna sommaren med tanke på Adrians framfart. Men vad gör väl det? :)


Kommentarer
Postat av: Carola

Tror det är som du skriver, tjejerna har nog mrr gemensamt & leka med grabbar duger nog bara när man är liten! ;) samma i skolan ju, Lina leker aldrig med grabbarna, hon har sitt tjejgäng lixom. ;)

Kul & se hur dom utvecklas.. Snart hänger dom med grabbarna på ett annat plan. ;)

2012-05-19 @ 09:58:55
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Stämmer inte här, både jag å min syster lekte med pojkar långt upp i åldrarna.. Vi började på dagis sent å dagis har mycket inverkan, dom delar upp tjejer å killar väldigt ofta jag har praktiserat på ett dagis där dom gjorde så Jag ville klä ut mig till Batman, leka med bilar, min kusin å jag had ejättekul, han var 5 å jag var 10

2012-05-20 @ 21:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0