Framtidsyrken.

Linus undrade idag vad jag tyckte han skulle bli när han blir stor för han kunde inte bestämma sig. Uppfinnare, delfinskötare eller jobba i leksaksaffär. Jag sa att jobba med delfiner är nog riktigt roligt och har han en bra uppfinning kan han ju göra den med. Det skulle han fundera på.

Lite senare glider jag och Bella in på samma diskussion. Hon har så länge jag kan minnas sagt att hon ska bli läkare när hon blir stor och hon verkar faktiskt riktigt intresserad av det på riktigt. Älskar sjukhusprogram på tv och sånt. Ville följa med in och kolla när jag tog blodprover sist till och med för att se hur man gjorde. Barn kan man inte ha när man är läkare för det har man inte tid med tydligen.
Nåväl Idag satt hon och pillade i mitt hår och jag frågade om hon inte funderade på att bli frisör. "Njaej. Det verkar kul men de tjänar inte lika bra med pengar" Jahapp. Man måste tjäna bra också tydligen. Hon får gärna bli läkare för mig, men barnbarn vill jag ha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0