Då var det helg på riktigt nu då.

Fredag idag och nu är det alltså helg på riktigt. Som man gått och förvirrat sig i veckan när det var röd dag mitt i allt. Om två veckor är det röd dag på torsdagen och klämdag på fredagen så då blir det väl samma lika. Men jag klagar inte. Bara skönt. Speciellt när jag är mammaledig och de röda dagarna infaller på mina "barnveckor" Då blir det lite mera ledigt och tid med barnen.
Hade jag jobbat så finns det ju inget som heter röda dagar. Inte på Ica-lagret inte. Eller jo. Vi får ju faktiskt vara lediga på julafton. Det är inte fy skam det inte..

Bella har följt med sin pappa med familj till Rättvik för att gå på marknad så i helgen är jag hemma själv med alla boysen. Jimmy jobbar imorgon, bara för att han hade turen att vara ledig i tisdags. 
Det fina vädret har som lovat försvunnit och det är trist. Man fick ju liite mersmak om man så säger. Men men. det är bara maj. Än har vi tid för fina sommardagar.  

Nu kommer Jimmy hem med snabbmat. Ingen av oss orkade laga mat och Linus tog för sig redan vid 15. Han vart sugen på pannkakor som blev över igår så han tog helt enkelt för sig och käkade upp dem. Gissar på att han inte är så  hungrig nu :)

Ha en trevlig fredagkväll!! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0