Bakvända veckan.

Nu kickar vi igång en ny vecka igen och detta blir ännu en bakvänd sådan. Av flera olika anledningar.
Jimmy har än en gång bytit skift i en hel vecka. Vanligtvis jobbar han dag när de stora barnen är hemma men nu kommer han alltså att jobba kväll. Det innebär att jag blir ensamstående 3-barnsmamma på kvällarna i några dagar men å andra sidan så blir vi hemma allihopa på morgonen. Som idag tex så skjutsar han in dem till skolan och jag slipper stressa upp Adrian på morgonen. Han har nämligen kommit på de sista dagarna att det är väldigt skönt att ligga och sova till 7-7.30. Jag gillart!!!
Sen är det ju röd dag på torsdag så det blir 3-dagars vecka för barnen då det är klämdag på fredag. Hoppas hoppas att vi får fint väder.

Att sluta amma måste vara det bästa som hänt oss. Jag känner mej hyffsat utvilad för första gången på länge.
De senaste dagarna så har Adrian somnat mellan 20 och 21 på kvällen efter en flaska välling. Han somnar ganska lätt och behöver inte ligga i mitt knä. Bara en sån sak gör ju det hela underbart. Sen sover han till mellan halv två och tre. Käkar en flarra välling och sover vidare tills det är morgon vid 7-7.30 som sagt.. Hur skönt som helst. Med tanke på de nätterna jag har haft de sista månaderna med oroliga nätter och amma allt från 2-4 gånger så tycker jag att detta är på tiden. Äntligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0