Så tråkigt väder.

Vädret ute idag är så grått, tråkigt och kallt så jag kräks. Det känns verkligen konstigt att man förra helgen kunde sitta ute och sola i bara bikinin och svettas, när man denna helg förfryser av bara tanken på att gå ut.
För en vecka sedan hade vi så varmt inne så att det knappt gick att vara i vardagsrummet och nu har vi så kallt så vi får gå påbylsade. Vi stängde nämligen av fjärrvärmen och det märktes helt plötsligt väldigt väl när det bara var dryga 7 grader ute. Kontraster? Sverige i ett nötskal! Jag hoppas vi får sommar snart igen men kollar man vädret ser det inte lovande ut. Fjärrvärmen är påslagen igen.

Vi packade in oss och barn i bilen och åkte till Busborgen på eftermiddagen idag. De stora barnen behövde verkligen aktiveras och vad hittar man på när vädret är som det är. Adrian är fortfarnde lite förkyld men mycket bättre. Inte alls lika hängig och hostig. 
Vi misstänkte att det skulle vara mycket folk på Busborgen men att det skulle vara såå mycket folk som det var hade vi inte tänkt oss. Fy fan. Det gick ju knappt att ta sig fram och en del ungar är ju mer vilda än tama. Bella och Linus försvann som avlöningar så vi satte oss i babyhörnan med Adrian. Han fick sitta i bollhavet och det var spännande. Provade en ny gåstol som han inte var van vid och körde bobbycar. Mest av allt tittade han på alla barnen som röjde omkring honom. En gång kom det fram en liten ligistunge ca 1,5 huvud längre än Adrian och kastade sig över honom och försökte trycka ner honom i backen med sina händer i ansiktet på honom. Urmodern i mig kom fram och jag ville bara slänga iväg ungen men pappan hans hann fram snabbt som ögat och bad om ursäkt och såg ut att skämmas en hel del. Det är ju sånt man får räkna med. Barn undersöker ibland väldigt våldsamt men en del föräldrar kunde ju rycka in ibland kan jag tycka.
Nej, aldrig mera busborgen en regning lördag det är då helt klart. Men nästa vecka öppnar ju Lek & Buslandet här i stan också. Då måste vi ju prova det någon gång.

Nu skriks det i sovrummet. Snälla rara du som bestämmer hur barn ska sova på natten! Låt oss få sova inatt. Jag bryter ihop annars! Alla andra mammor (och pappor) som också behöver sova kan väl få sova va?? 


Kommentarer
Postat av: Carola

Haha! Kan tänka mig att det var en del som valde busborgen en dag som denna. :)



Måste testa Leo's när det öppnar på hälla!



Hoppas ni får sova inatt! Jag ska snart krypa till kojs. Jag fryser jag med, men vi sätter inte på någon värme. ;)

Kram babe! <3

2012-06-02 @ 22:27:34
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0