Slagsta Glass

Igår gav Jimmy som förslag att vi idag skulle åka till Eskilstuna och käka glass på Slagsta Glass. Tydligen ska det vara nåt spektakulärt ställe där. Han har ju bott i E-tuna i några år så han känner ju till staden lite. Jag tänkte att det blir väl en dyr glass det men nåt roligt måste vi ju hitta på i sommar så vi åkte. Med oss tog vi mamma och pappa / mormor och morfar.
 
Jag och 2 av barnen.
 
Linus glass." Åh nej!! Varför tog jag en sån här. Jag gillar ju inte coccosbollar", sa han :D
 
Adrian visste då precis vart han skulle vända huvudet för att få lite glass av mormor :) Gott var det!
 
Vi åker till ett Glass Café och Bella väljer milkshake?!
 
 
 
Verkligen tryckande varmt har det varit idag. Nästan så jag varit på gång att gnälla ett par gånger men har bitit mig i tungan med tanke på sommaren som vi haft :)
 
Imorgon ska jag ev försöka få med mej kidsen ut i skogen och plocka lite svamp och blåbär. Knappt vet jag dock hur en kantarell ser ut och inte vet jag vad vi ska ta för skog heller. Men det lär väl finnas någon här i krokarna.
 
Nu ska jag ta tag i mina barn som bråkar för miljonte gången idag. Det är ingen semester att ha semester direkt.

Kommentarer
Postat av: Carola

Åh vilken mysig utflykt! Hur tyckte du glassen var då?!
Hoppas ni hittar några blåbär & trattisar! :) du får googla när du hittar nån svamp & se vad det är. ;)
Vi får ses snart va?! Vi ska bada på bredsand imorgon om ni vill komma dit, superfint badplace! Hör av dig!
Puss & gull!!!!

2012-07-25 @ 22:47:43
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0