Den stora dagen - Myycket text!!

Igår gifte oss jag och Jimmy. :)
 
Tanken var att det skulle vara en hemlighet och att ingen utom våra vittnen, som var Jimmys syster med sambo skulle få veta. Det gick inte så bra. De flesta visste.
 
Vi började dagen rätt tidigt här hemma. Annelie och Jim kom över runt 9 på morgonen och vi snackade massa skit och tog det lugnt. Ingen stress här inte. Strax innan 10 började Annelie att fixa mitt hår lite. Inget märkvärdigt. Bara lite lockar och lite uppsatt. Sen tog hon även Bellas hår.
 
Klockan 20 i 11 ringer det en man och säger att Bella kommit in som reserv på kollo i Söderbärke / Västeråsgården som ligger ca en timmes bilfärd härifrån. Självklart ville Bella vara med på det och genast vart mitt sinne lite stressigt. Haha.. 3 veckors kollo utan mamma liksom hade vi kläder? Vad skulle hon ha med? osv osv
 
Klockan 11 kommer VÄRLDENS TORRASTE vigselförättare och viger oss i trädgården. Snabbt och smidigt men tråkigare och mer torr karl får man leta efter. Han tjatade på i ca 5-10 minuter om vilka förpliktelser vi har gentemot varandra när vi gifter oss bla bla bla och varnade Jimmy för att någonsin glömma att den 28 juli är ett viktigt datum. Till slut frågade han när han läste innantill om vi tog varandra till äkta maka/make och vi sa ja, sen var det klart. Sen ville han ha Annelie och  Jims underskrifter och sen försvann han fortare än vinden. Så han var nog hos oss i max en kvart. Men men. Gifta blev vi och inget massa onödigt mellantjaffs.
 
20 minuter efter vigseln stod jag med huvudet i tvättkorgen och letade kläder åt Bella som behövde tvättas. Romantiskt om nåt.
 
Klockan 16 hade vi bjudit in resten av släkten. Eller i alla fall några. Mat hade vi beställt från ICA maxi på Erikslund. Grillfat som mamma och pappa bjöd oss på i bröllopspresent. De hämtade maten på vägen så de kom lite tidigare och så dukade vi upp så att vi satte och och åt runt 16. Vi hade även öl och vin. Det är dumt att ha för lite alkohol så 6 plattor öl och 2 bag in box med vitt vin. Idag har vi 3 plattor öl kvar, varav en tog Thomas med sig till Gotland idag, och 1,5 bag in box kvar. Vi som dricker såå ofta. Hur ska det ta slut liksom?? Haha.
 
Några fick sig en överaskning när de kom på den ulovade "trädgårdsfesten" och några visste. Alla var glada och alla fall och vi drack och åt gott. Läsk för min del. 
Efter maten hade vi bara lite snacks och grejs. Absolut inget märkvärdigt och det var helt perfekt. Så avslappnat och skönt och precis lika gifta blev vi för det. Sammanlagt tror jag detta kalas kostade oss max 5000 kr med tanke på att vi fick maten. Inklusive ringar som vi valde att ta titan då ingen av oss är så förtjusta i bling bling eller överhuvudtaget själva idén att ha ring på sig. En vanesak antar jag. Min är i alla fall fin. Jag är nöjd.
Vid 22.30 åkte de sista hem och vid 23 låg jag i sängen.Tröttare än tröttast.
 
Annelie sprang och fotograferade hela dagen som värsta papparazzin så inte ett enda kort har vi på år kamera då hon stod för den delen. Får se när  hon får tid att skicka över de som blev bra.
 
Idag har vi lämnat av Bella bus nere på stan för att åka iväg på kollot. Stackarn blev helt plötsligt jätteledsen och ville inte åka när det var dags att kliva på bussen. Vi tvingade ju henne absolut inte men övertalade henne till att försöka följa med och sen ringa hem ikväll och hon absolut fortfarande ville hem så skulle vi hämta henne. Jag hoppas och tror dock att när bussen gått så hade hon glömt oss. Svårare för mig att glömma dock. Kändes inte alls bra i mammahjärtat. Hon hade inte varit minsta nervös och såg fram emot detta jättemycket ända tills när det var dags att åka. Lilla gumman. ♥  Som tur var och det som fick henne att vilja åka till slut var att det var många barn från hennes skola hon kände igen och någon från Skultuna också.
Men jag förstår henne. Hur modigt är det inte som 9-åring att våga åka ifrån mamma och pappa i 3 veckor? Självklart får vi ju åka och hälsa på- när vi vill och ikväll eller under morgondagen kommer en "rumsansvarig" ledare som ansvarar lite extra för några barn ringa och berätta läget.
Jag kan säga att jag som 9-åring hade aldrig vågat. Tror knappt jag hade min säng i mitt egna rum då..
 
Nu ska det snart bli lite middag här hemma. Imorgon fyller Linus 7 år. Han är inte alls nå förväntansfull :D
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis igen! :)
Trodde det skulle vara en till graviditet på G :D

2012-07-29 @ 18:34:11
URL: http://Empolie.Blogg.se
Postat av: Carola

Massa grattis igen! Glad för er skull! KRAM

2012-07-29 @ 18:44:56
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Josefin

OJ,vad jag missat mycket! Grattis igen! :) Haha!

2012-08-01 @ 20:11:00
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0