Vad ska man sträva emot nu?

Jag sitter här med lite vemod i kroppen och tycker det mesta känns tråkigt. Alla tycker det är så skönt när jul och nyår är över men jag tycker det är trist. Allt man sett fram emot ett tag är liksom bara slut helt plötsligt och alla börjar jobba osv.
Julafton blev ju bra, men inte som jag tänkt mig.
Jullovet med blev åt helvete. Först Jimmy sjuk och sen jag. Poff så var det borta.
Nyår. Ja det blev ju heller inget. Så tråkigt.

För ett år sen vid den här tiden visste jag ju att vi ville ha barn. Vi ville hitta vårt hus med mera. Vi hade saker att sträva efter och längta till. Men nu?
Vi har vårt barn och det är jag ju självklart jätteglad över. Vi har vårt hus och det är jag också jätteglad över men det känns som att man mår bra över att ha något att sträva emot. Nu får jag mest panik över att jag vill att det ska hända nåt kul med mitt liv samtidigt som jag bara vill stanna tiden och leva här och nu för alltid.
Tanken över att börja jobba i höst ger mig magsår..

Om man tänker mer kortsiktigt då. Jag hade tex sett fram emot att börja babysim med Adrian. Komma ut och göra saker med honom. Träffa andra mammor. Men jag mitt smarta spån gick och drog mej alldeles för länge innan jag skulle boka in oss på en kurs så vips var det fullt på kursstarterna som är nästa vecka. Nästa omgång drar inte igång förrän vecka 11 och då är Adrian ett halvår. De rekommenderar att man börjar mellan 3 och 5 månader. Nu hoppas hoppas jag att någon hoppar av så att de ringer oss. Hade väl trott de skulle ha lite tätare kursstarter. Så surt känns det.

Jag vill ut och träffa folk!!  Det tog ett tag innan jag kände mig redo för det efter att han föddes men nu är jag det.

Nu vaknar Adrian så jag kan inte spy ur mig mer galla.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack!



Känner igen dina tankar. känner också vemod att allt är "över", jul, nyår, födelsedag.. det blev inte som jag tänkt mig heller.. det var inte så lätt att fira jul och sånt med en liten bebis som inte vill sova..

2012-01-03 @ 11:52:08
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: jessamy

Bara att komma hit :) Kommer gå på öppna på odensvi varje torsdag :)

2012-01-03 @ 11:56:49
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Carola

Du är välkommen hit & jag är öppen för förslag. Dock känner jag lite som dig, men samtidigt tycker jag det är lite skönt att komma in i rutinerna igen! Kram

2012-01-03 @ 19:59:19
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Anna

Kör på nästa omgång sim då..vi började när love var 3 månader å det var nästan i minsta laget...men kul är det så gå!! Finns ju även i kolbäck med vad jag vet kram

2012-01-04 @ 01:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0