Ny bil.

Idag har vi varit i Eskilstuna och köpt en ny bil. Eller i alla fall bättre begagnad. Jimmys gamla 850 gick inte igenom besiktningen och med alla renoveringar, + skatt och oljebyte som behövde göras skulle det gå på bortåt 10000 kr. Kändes inte värt på en bil som rostat massa senaste året och som vi köpte för 6000 av brorsan förra vintern. Den ska få åka till bilhimlen nu. Den har dessutom gått nästan 50000 mil.  
Tanken var att köpa en ny rishög då Jimmy mest pendlar med sin till jobbet och sen har vi ju min v70. Men vi ångrade oss och la lite mer för få en någorlunda schyst och trafiksäker bil.

Här är den nya familjemedlemmen. Nu jäklar ser du till att hålla och inte ruinera oss!!



Fasen vad det strulade innan vi kom därifrån med bilen. Tacka vet jag Bilia när man ska göra bilaffärer. Först blev vi lovade halvårs helförsäkring hos Folksam för en billig peng. Men sen när killen ringde upp försäkringsbolaget så gällde det bara bilar som var yngre än 10 år. Borde man inte veta det innan man lovar kunden nåt? Då ville vi ha länsförsäkringar men då fick inte firman ringa upp Länsförsäkringar i Södermanland utan vi var tvugna att ringa till Västmanland. Adrian skrek och var hungrig. När vi skulle betala kontantinsatsen så kläcker de ur sig att de tar minsann inte kort så då var Jimmy tvungen att springa till närliggande ICA och ta ut pengar då jag satt och ammade i min bil. När vi äntligen var klara lagom stressade för Jimmy skulle hinna till jobbet så har batteriet i bilen dött. Haha.. Jaja.. Nu är vi hemma i alla fall och Jimmy är på väg till jobbet där det vankas beordrad övertid då hela datasystemet legat nere hela förmiddagskiftet. TACK gode gud för att jag är mammaledig!

Nu ska vi väl snart ta oss hem till kusin Alwin på 5-års kalas.

Vädret idag får mig att vilja gråta. Spöregn hela dagen. Verkar inte bli nån vinter alls.


Kommentarer
Postat av: Carola

Snygg! Hoppas ni mår bra & att vi kan ses snart! Kram

2012-01-02 @ 20:51:28
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0