Hela skocken är hemma

Nu är hela klanen hemma här igen. Lite skillnad på veckorna här hemma kan jag tycka. Varannan vecka är jag och Adrian hemma själva på kvällen och det är så tomt och tråkigt och det finns liksom ingen rutin på någonting. Andra veckan är både Jimmy och syskonen hemma och det är inte direkt lugnt.
Så imorgon blir första gången på länge som ungarna ska skjutsas in till skolan tidigt tidigt. Inte direkt vad jag ser fram emot. Adrian ligger nämligen gärna och sover till mellan 8 och 9.30 numera. Imorgon måste vi åka hemifrån 7.30 och innan det måste ungarna kläs på och ha frukost. Sen behöver ju bebisen ammas så han inte får för sig att köra skrikfest på vägen. Det suger så hårt!

Senaste kvällarna har jag fått i Adrian en flaska med ersättning precis innan han somnar. Inte så mycket. Mellan 60 och 100 ml. Vilken skillnad. Nu gör han som han gjorde tidigare. Vaknar en gång runt 4 och äter och sen sover vidare. Sen kör vi tutte resten av dagen. Perfekt.
Ikväll tänkte jag försöka satsa på att börja operation söva bebis runt 20. Wish me luck! Han är trött nu och skulle nog gärna ta sig en lur redan. Somnar han för tidigt så vaknar han ju igen.

Nej. Hinner inte skriva Han en grinig trött bebis och två stora ungar som ska förberedas för säng. Och en sambo som är och storhandlar..


Kommentarer
Postat av: jessamy

Fast har du tur så kommer han bli väckt varje morgon nu så han börjar somna tidigare :)

2012-01-10 @ 07:36:30
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Josefin

Ja, det är inte lätt när man har sovande bebisar men ska iväg med syskon på mornarna.. svårt att få rutin på allt så det passar alla och blir smidigast möjligt :)

2012-01-10 @ 10:26:43
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0