Bellas födelsedag.

Tanken var ju att Bella skulle åkt till sin far redan igår kväll så därför firade vi henne här hemma redan igår. Nu blev det inte så tydligen och hon blev kvar här ända till 18 idag så då hade vi ju lika gärna kunnat ha hennes kalas idag. Nu vart det ju en aning annorlunda födelsedag idag eftersom kalaset var igår.
Dagen till ära premiärlämnade jag Adrian hemma med Jimmy och åkte iväg ensam med Bella till Hälla shopping för att köpa en baddräkt åt henne. Hon ska nämligen börja simma med skolan på tisdag och hennes badkläder var för små. Sen köpte hon en film för lite av sina pengar hon fick igår så att lite lyx blev det ju ändå. Sen valde hon tacos till lunch och så har vi fikat lite på rester sen igår.

Det nya spelet hon fick är en riktig bra. Massa motion för barnen. De har spelat båda två massa idag. Man ska stå och dansa framför tvn med nån grej i handen och så får man poäng och så. Som sing star ungefär.





Kanske är detta jag ska roa mej med på kvällarna nästa vecka så får jag gratis träning :)

Idag har Adrian fått sin första smakportion. Det är nya rekomendationer om smaksensationer och fan vet allt nu men jag känner att jag kör på som jag gjort med mina 2 stora barn.
Salt som alltid har varit så himla tabu fram till 1-års ålder ska nu helt plötsligt vara ok enligt min bvc-sköterska i den mängden att de får smaka lite sås på fingret från vår mat tex. Känns ju lite lustigt när det är sagt att det ska vara så farligt med salt för små barn. Nej som sagt. Jag kör på som jag gjort förut.
Jag la upp ca en tsk med majspuré på ett kaffefat och värmde. Av det fick han väl i sig en tredjedel eller nåt. Han sög och snuttade och fattade noll vad jag stoppade för skräp i munnen på honom. Sötnöt. Han verkade inte tycka att det var jätteäckligt. Tror vi väntar några veckor till innan vi provar igen. Bella ville knappt äta annat än välling förrän hon var 8 månader och Linus åt nog gröt rätt tidigt. Men med dem ammade jag inte så mycket som jag gör nu. Bella slutade jag när hon var 2 månader pga galloperationen och Linus delammade jag / gav ersättning till 6-månader.



Tröttsamt det här :)


Nä.. Adrian är grinigare än grinigast ikväll och vill bara bli buren. Vettesjutton om det är de där tänderna som spökar. Jag kan bli knäpp för mindre :) Sitta ner är inte okej tycker Adrian. Nu ska jag byta av Jimmy så han får fortsätta att lägga klinkers i nya tvättstugan.

Ciao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0