Back to normal.

Adrians nya sovvanor håller på att ta knäcken på mig. Han vaknar både en och två och tre gånger på natten och ingenting hjälper förutom tutten. Tänk om ungen kunde ta napp. Eller han tar ju nappen ibland men absolut inget som duger nattetid och han sover i princip hela nätterna utan den.
Lyckades få honom att somna i hyffsad tid - runt 21 igår men självklart när jag skulle lägga mej strax före 22 vaknade han och drygade sig :) Jag var såå trött. Sen kl 1 skulle det ätas, kl 5, och kl 7, sen vakna kl 8 och vara grinig, somna om och sova till halv 10. Phu.. Att jag inte känner mej helt kry gör ju inte saken lättare. 
Dessa veckor när man inte behöver skjutsa till skolan går väl an men nästa vecka när vi ska upp tidigt och iväg känns ju mindre lockande. Men men. Det är tur att han är så söt :)

Nu har Bella gått hem till sin pappa. Back to normal alltså. Känns tråkigt. Har varit mycket trevligt att ha henne hemma lite extra och kunna ha lite annorlunda kvalitetstid med henne. Men nu dröjer det ju inte  så länge innan både hon och Linus är hemma igen.

Adrian ligger på golvet och tränar. Han är så nära att rulla över på magen från ryggen nu också. Igår rullade han igen från magen till ryggen så det var inte bara en engångsgrej. Min lilla stora kille.
Jag går i valet och kvalet här hemma om jag ska ta och göra om hans lift till åkpåse i vagnen. Han är inte så förtjust i att ligga längre när han är vaken och om man tog ur plattan ur liften kunde man ju hissa upp ryggen ett hack bara så han såg lite mer. Nu får vi hålla på pallra upp med filtar och grejs så han ser lite. Men det tar emot. Jag vägrar lite att inse att han har blivit så stor.. *suck*

Idag ska jag nog ta mig mot Erikslund och shoppa lite födelsedagspresenter åt en tjej som blir 9 nästa vecka. Fatta att för 9 år sedan var jag höggravid med min första.. Hade inte en aning om vad som väntade och ensamstående var jag. Nu har jag tre barn. Det är galet. Förstår inte vart åren har tagit vägen.

Nu ska jag ta Adrian som håller på riva sitt gym. Förbannad blir han. Han sliter tag i sakerna som hänger ovanför honom och ska ha i dem i munnen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0