Mysterium och sensationer.

Natten som gick var lika hemsk som föregående. Vad är det med min lilla plutt? Tillväxtsperiod eller hungrig? Han äter ju titt som tätt hela natten igenom. Operation sova i sin egen säng blev helt plötsligt operation sova överhuvudtaget.

Men nu ska jag berätta :) Jag har massa mjölk i tuttarna men när han nu efter att vi varit vakna ca 1 timme på morgonen började gnälla och verka hungrig så hällde jag upp 100 ml av babysemp tetran vi köpte häromdagen. SLURP sa det så hade han ätit upp allt. Vad hände?? Haha. Han KAN alltså äta ur flaska. Jimmy värmde på 60 till och av det åt han ca 30. Så 130 ml ersättning. Fortsätt så lilla pojken. :) Var det en tillfällighet eller är helt enkelt babysemp godare än NAN?
Efter en liten stund tvärsomnade han med napp i min famn. Också ett under :) Jag klädde på honom tjocka overallen, mössa och pulade ner honom i vagnen. Ner i åkpasen. På med en filt i åkpåsen. På med en filt PÅ åkpåsen och sen ut på vår inglasade altan. Känner mig som en hemsk mamma som ställer ut min son i 10 minusgrader men många barn sover ju bättre ute och han verkar vara en av dem. Han har babyvakten på sig och den är superbra. Man kan ställa in känsligheten så bra att jag tom hör hur han andas :)



Måste berätta om en skum sak som hände här hemma imorse.. Eller när det nu hände vet vi egentligen inte. Jag hade en djup tallrik med lite nötter stod på vardagsrumsbordet. Ett lackbord från IKEA. Absolut inget speciellt.
Lyfter på tallriken och hittar ett stort hål i bordet?? Hur fan hände det?



Inget litet hål heller? La fjärrkontrollen bredvid för att få kontrast. Hålet var precis under tallriken. Det är bara jag och Jimmy som varit hemma så vi kan inte skylla på våldsamma barn. :) Ett sånt där hål kan väl inte bara dyka upp? Jimmy blånekar. Jag personligen vet ju att jag inte har gjort det. Så hur fan kom det dit??
Jag säger ju att det spökar i det här huset...


Kommentarer
Postat av: Carola

Så där nerbäddad känner han verkligen inte av att det är kallt! :) söt han är, tänk om det vore så enkelt att han tyckte illa om NAN? :) det vore ju toppen! :)



Haha.. Men har inte det hänt förrut, när barnen var hemma & nån av dom ställt skålen över, slut är rätta ordet, ja!



Ha en din fredag, jag ska passa på att ta en promenad snart! Kramar

2012-02-03 @ 12:51:56
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hålet fanns inte igår. Det har på nåt jäkla vis kommit under natten.

2012-02-03 @ 13:09:21
URL: http://camorr.blogg.se/
Postat av: Carola

Hua va läskigt!! :(

2012-02-03 @ 15:40:40
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Josefin

Kan vara att det är godare med Semp, Elias föredrar det före NAN iallafall..inte för att han sagt det, men han äter semp bättre och med större aptit :P



Läskigt med bordet :S

2012-02-03 @ 16:27:05
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0