Dåligt H&M

Idag var jag på stan med Linnéa och käkade mat. Jag passade även på att titta efter en ny mössa åt Adrian då hans blivit en aning tight. Vi gick in på H&M bland annat. Där har de som alla butiker känns det som barnkläderna på övervåningen. Jag vill inte åka rulltrappa med Adrian och hans vagn. Jag tycker det är läbbigt och jag har nästan ramlat en gång när jag skulle åka. Dessutom har ju vår vagn svängbara hjul fram vilket gör att det hela känns ännu osäkrare.
I alla fall.. Linnea åker upp med sin vagn medan jag går till hissen. Där står en butiksanställd och håller på att lastar ut varor så jag ställer mig och väntar precis utanför. Det går väl en 2-3 minuter innan det kommer en annan butiksanställd varpå hon i hissen frågar:
"Ska du åka med kunden upp eller?"
Hon svarar: "Nej," och vänder sig mot mig och säger "Den här hissen är inte besiktad så den får du åka på egen risk."

Eh.. what?? Jag blir skitirriterad.

Jag: "Hur ska man komma upp då?"
Butiksbiträdet: "Du får ta rulltrappan"
Jag: "Med vagnen?"
Butiksbiträdet: "Ja..?!"
Jag: "Nej, då går jag till en annan butik jag vill inte åka rulltrappa med vagnen"
Butiksbiträdet: "Vi kan hjälpa dig upp för rulltrappan om du vill?"
Jag: "Nej, jag går till en annan butik"

För det första. Kunde inte hon som stod i hissen kläckt ur sig detta innan jag stått och väntat på henne i flera minuter?
För det andra: Säger man till en kund att du får åka på egen risk? Vad händer om hissen pajar då. Ska de hävda att jag åkte på egen risk?
För det tredje: Hur skulle de hjälpa mig upp när jag säger att jag inte vill åka rulltrappa med vagnen. Bära oss upp eller? Bör man verkligen uppmana kunder att åka rulltrappa med vagnen? Det är ju egentligen inte säkert för fem öre.

Jäklar vad irriterad jag blev. Dessutom om hissfan inte är besiktad kan de väl sätta upp lappar på dörren?! Det gjorde det inte kan jag tala om.

Jag handlade mössa på Kapp Ahl istället.


Kommentarer
Postat av: Emp

Jag åker inte heller rulltrappa! Tycker det är läskigt. Har åkt hiss på h&m och den hissdörren vägar ju lika mycket som en själv typ, inte så lätt.



Ja men då var det nog mig du såg :) lät som mig iaf! Tog en vända på Igor efter lunchen. Synd du inte sprang efter!

2012-02-01 @ 20:27:16
URL: http://empolie.blogg.se/
Postat av: Carola

Som jag sa, tycker du ska dra detta långt! Helt sjukt ju!

Hoppas ni har en mysig kväll! Kram!

2012-02-01 @ 21:21:34
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Josefin

Håller med Carola, det där kan du nog dra långt. Jag hade blivit gaaaaaalen!

2012-02-02 @ 08:36:39
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0