Jobb och levande feliton.

Först och främst har jag för mig glädjande nyheter; Min telefon lever :)
Jag fick olika tips igår hur man skulle lägga in den på 50 grader i ugnen i en skål med ris för att det skulle suga ur fukten. Jag försökte och sen fungerade den :) Den fungerade visserligen hela tiden men högtalare och mic var döda. Jag tror att jag har mycket att tacka för att jag hade sånt här skyddsskal på den. Det hann inte komma in massa fukt mer än i just ovan nämnda hål för eftersom jag hörde plumset så fick jag väl upp den på en microsekund.
Jag hoppas bara att den fortsätter att fungera.
 
Idag är det som så att jag ska börja jobba heltid. Det känns.. för jävligt. Hur ska jag orka när jag inte ens kan ta upp tvätt från källaren utan att känna mig svimfärdig. Magen är spänd och inte alls skön och bäckenet värker och det hugger som knivar in där bak. Detta är inte gnäll. Detta är ett konstaterande.
Men det känns som att jag måste åka till jobbet för att bevisa för Jimmy att det inte går. Han anser att min chef är skyldig att hitta något jag kan göra. Punkt slut. Han får panik och ser allt i pengar och tror att blir jag sjukskriven så går vi i konkurs eller nåt.
 Jag är rädd att de vill att jag ska dammsuga idag (jag vet nämligen att jag inte får sitta och köra truck på den avdelningen jag vet att jag klarar av) och när jag gjort dammsugit i måndags så satt jag i soffan och grät när jag kom hem för jag hade så ont. Att dammsuga med en industridammsugare på lagergolv i trånga skrymslen och vrår, som dessutom har ca 1 meter långt rör och utan munstycke resulterar i att jag får gå väldigt framåtböjd (halvt dubbelvikt) och det gör ont både i mage och rygg. Det kan jag lova att det hade gjort efter ett arbetspass som icke gravid också.
Men men. Är väl bara att åka till jobbet och se vad chefen säger. Om han ens är där.Han kanske jobbar dag.
Har ångest över att jobba kväll också. 14.30-22.50 Minns inte ens när jag var vaken så länge sist.
 
Annars har jag inget att förtälja mer än att det är galet kallt ute idag. -17 i morse. Lite mer snö och mindre minusgrader tack :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Dammsuga?? Tycker dom att det är en lämplig uppgift för en gravid? Jag får ont i ryggen av att dammsuga våran lägenhet. Du får stå på dig och säga att dom får hitta nåt annat att göra, annars är nog sjukskrivning och havandeskaps att rekommendera, det är väl ändå viktigare att du och barnet mår bra än att ni får inte mycket pengar kan man tycka :/

2012-12-03 @ 21:02:09
URL: http://erikanaslund.blogg.se/
Postat av: Rosanna

tycker inte de är klokt att du ska göra såna saker på jobbet så du gråter när du kommer hem:( Hoppas allt ordnar sig. Min karl ser också allt i pengar, eller ja väldigt mycket iaf

2012-12-04 @ 23:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0