Graviditetspenning

Igår ringde det en kvinna från Försäkringskassan och frågade massa om min graviditespenningsansökan (långt ord) Det som förut hette havandeskapspenning. Jag fick en stark känsla av att hon letade kryphål för att neka mig även om hon var trevlig. Alla andra på jobbet som är gravida nu vilket är en hel bunt har ju fått sina beviljade och vi har ju ett tungt jobb så tanken på avslag har inte ens slagit mig förrän igår. Tänkte att nu blir det en nervös väntan tills jag får besked. Meen! Snabba bud. Idag kom det ett brev om att jag är beviljad hel graviditetspenning. Så skönt. :) Så 6/1 går jag på Gp och så är jag sjukskriven till 4/1. Det känns skönt. Slipper jag bekymra mig över det. Bara hoppas sjukskrivningen blir beviljad också. Fick även ett annat brev på lådan idag som jag har vääldigt kluvna känslor inför. Men det berättar jag mer om imorgon för nu ska jag sova. God natt!!

Kommentarer
Postat av: Rosanna

kan de va dagis för A?

2012-12-07 @ 23:46:19
Postat av: Carola

Guuuud så skönt babe! ❤
Jaha.. Väntar med spänning på vad det kan vara. ;)

2012-12-08 @ 13:01:09
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0