Bm-besök v 28+3

Idag har jag varit hos barnmorskan och beklagat mig över mitt mående. Känns skönt att man är berättigad till att gnälla lite där. ;)
Hon kollade mina provsvar från förra besöket och sa att Hb.t låg bra dock lite lägre än jag brukar och sen kollade hon något annat värde och så att det är inte konstigt att du mår som du gör. Du måste äta järn. Tror det hette ferritin och det är själva järnvärdet vilket sjunker innan Hb.t. Det låg på 6 och enligt min privata sjuksköterska Linnea bör man ligga på runt 40. Även blodtrycket var enl henne rätt lågt så att jag är sjukt trött, matt, andfådd och yrslig har sin lilla förklaring. Det känns jätteskönt för då kan jag förhoppningsvis göra något åt det. Börja knapra niferex.
 
Annars såg allt bra ut. Bebis växer som hon ska. Sf-mått på 29 så jag följer min kurva och kan mycket väl vara en vecka längre gången som jag tror. Hjärtat dunkade på fint också.
 
 
Nu ska jag med gott samvete vila medan Jimmy gör mat. Sen ska vi åka och hämta jullådan på jobbet.
 
Bella är hemma från skolan idag. Hon var illamående och hade ont i magen igår kväll så jag har legat på spänn hela natten och bara väntat på spyan. Som tur är här inget kommit och nu klagar hon bara på lite magont så jag hoppas det håller i sig. Hon tjatar om mat i alla fall. Ätit frukost också. Jag hoppas vi slipper magsjuka över jul och nyår i år. Är inte för mycket begärt kan jag tycka när vi hade skiten förra året.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Din privata SSK pratade i luften när jag sa runt 40.. Men när jag googlar så verkar det stämma ;) " Ligger du mellan 10-100 och är kvinna under 50 å" =)

2012-12-17 @ 13:19:35
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Carola

Spännande! Vad fort det går, Tycker jag som är utanför.. ;)
Skönt att få en förklaring till ditt mående nu då! :) hoppas värdet går upp nu!
Kraam

2012-12-17 @ 16:51:08
URL: http://carolalola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0