Samtrafik..

Tänk att en enda liten person kan förstöra så mycket i humöret hos mig.
 
Linus har blivit beviljad skolskjuts de veckor han bor hos mig. Fick hem ett beslut från Västerås Stad för någon månad sedan om att han var beviljad. "Vid eventuella frågor kontakta Samtrafik"
Det stod absolut ingenting om hur man går tillväga med hans skoltider osv. Är det mitt eller skolans ansvar att säga till om vilka tider han ska gå och ja, man undrar ju rent praktiskt hur det fungerar.
 
Jag fick prata med en sån jävla otrevlig kärring så jag var nära på att börja grina. Förklarade för henne att första 4 veckorna har han ju inskolningstider eftersom han börjar ettan, hur går man tillväga då? Kärringen mer eller mindre idiotförklarade mig och sa att de går absolut inte efter några inskolningstider utan de går efter ordinarie schema. De kan minsann inte sitta och hatta fram och tillbaka. Ja, men ursäkta att jag inte visste det jag som aldrig haft något med skolskjuts förut att göra. Förklarade även att jag är föräldrarledig och får inte ha honom på fritids och om de inte går efter inskolningstider behöver jag inte alls ha någon skolskjuts 4 första veckorna eftersom då måste jag ändå sitta och köra honom själv. "Ja, men det där får du ta med skolan" fräser kärringen. Åh.. men orka vara så otrevlig!!
 
Till slut blir jag otrevlig jag med. Höjer rösten och säger väldigt bestämt "Jag har aldrig haft med skolskjuts förut att göra. Hur ska jag veta? Jag har fått hem ett beslut från kommunen där det ENDAST står att han är beviljad skolskjuts men ingen vidare information mer än att vid eventuella frågor ska jag kontakta samtrafik vilket jag gör nu. För att få svar på mina frågor om hur man går tillväga med allt.. Jag har nämligen INGEN ANING och tänkte att jag kunde få hjälp med det. Men det känns som du anser att det är självklart att jag borde veta redan"
 
Tro på fan att kärringen smälte lite och vart lite mer tillmötesgående..  Hon tyckte jag skulle prata med skolan och se vad de sa..
 
Jaja.. jag är fortfarande på ruta 1. Lär inte kunna göra ett skit förrän jag fått Linus ordinarie schema och pratat med skolan för att se om han kan få vara på fritids under sina blivande ordrinarie skoltider. Eller om jag helt enkelt måste sitta och skjutsa in honom för 2 timmars skolgång i ett par veckor.. Jag blir så trött! Tänk om någonting med myndigheter och tjaffs kunde gå smidigt någon enda gång..
 
Nu känner jag mig sur och vresig. Kärringen förstörde min dag..
 
Adrian tog förresten sovmorgon till havl 9. Tack bebis. Men är supersnorig och supergnällig.
 
Kom på en till idiotsak hon sa tanten. Vi måste förbereda Linus på att det förmodligen kommer att finnas handikappade barn i samma buss som han åker (minibuss) men de är absolut inte farliga! Hm.. Jag har inte uppfostrat mina barn till att tro eller tycka att handikappade är farliga?!
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Muppig tant! Hoppas att allt i slutändan blir bra för Linus! Puss

2012-08-14 @ 15:59:55
URL: http://carolalola.blogg.se
Postat av: Josefin

Haha! Alltså förlåt men jag skrattade till högt av det sista du läste om att de handikappade inte var farliga.. vilken stjärna! Det finns idioter till allt! Hoppas allt löser sig :)

2012-08-14 @ 18:24:41
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

När zack böjrade skolan hade han inga inskolningstider..dom körde 8-13.30 vad jag kommer ihåg iallafall....hoppas allt löser sig . Kram

2012-08-15 @ 11:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0