Magsjuk?

Linus kommer in i sovrummet inatt och skriker och beklagar sig över att ha jätteont i magen. Vi går in i hans rum och där vrider han sig i smärtor. Han verkar knappt stå ut i sin egen kropp. Ligger ner, sätter sig upp, kastar sig ner, ställer sig, slänger sig ner på golvet, och så fortsätter det.

Jag får smått panik och är nära på att ringa 1177. Jimmy bara sover vidare.

Han fick Ipren och värmekudde på magen. Ligger och halvsover stånkandes en bra stund och jag vet inte hur många gånger jag frågade om han mådde illa. Det gjorde han inte men hinken stod bredvid utifallatt liksom..
Smärtan verkade komma och gå ett tag och efter ca 45 minuter så börjar han hulka och kräks - pyttelite. Max 0,5 dl och det känns som det mest var iprenen och lite slem som kom upp.

Efter detta var magvärken som bortblåst och nu sover han. Till saken hör att han somnade med huvudvärk, rinnande näsa och hade nyst en sisodär 50 gånger (ingen överdrift) på kvällen. Så jag trodde väl mer att han skulle vakna med en förkylning.

Jag ligger och kan såklart inte sova. Vad var det? När kommer nästa kräka? Är det magsjuka? Det kom ju knappt nåt. Åh. Jag vill inte bli kräksjuk igen. Hata hata hata!!

Aja. Visar sig. Lika bra att försöka sova. Tur att man har mobilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0