Stenhård mage och syskonkärlek.

God morgon!

Natten inatt har varit helt okej fram till 4, men efter det har vi inte sovit mycket. Jag storknar snart!
Igår började vi att ge Adrian Laktulos. Han skiter nämligen stenkottar. Varannan, var tredje dag gör han "det stora" och han tar i så han blir helt blodröd i ansiktet och stånkar/skriker när han tar i så halva Skultuna hör. Nu sista dagarna har han dessutom börjat bli ledsen så jag gissar på att det gör ont att få ut de stora stenkottarna genom det lilla hålet. Man vet ju själv hur det känns att vara hård i magen. Ingen höjdare. 
Har som sagt börjat ge Laktulos nu men har glömt bort vad bvc sa om hur mycket vi skulle ge. Har givit honom en tesked på morgonen. Funderar på om man ska ge mer än en gång om dagen?
Han har återigen i princip börjat att flaskvägra igen. Jag blir så trött. Igår skrek han så fort Jimmy visade honom nappflaskan. Men vatten till gröten dricker han ur den. Kanske är vällingen som är skitäcklig. Men det gick ju bra i början.
En sak är säker. Lille herrn vet vad han vill och inte vill.



Idag är det skärtorsdagen. Så fort klockan blir 10 ska jag ringa till frisören och kolla om de har tid att klippa Bella och Linus idag. Gav mig på Linus hår häromdagen men trimmern sa upp sig så jag kan inte göra klart så nu ser han för taskig ut. Maskinkort på sidorna med lite längre tussar här och var och sen jättelångt uppe på huvudet. Då menar jag jättelångt. :) Skämmigt att gå till frisören med honom. Men de kan förhoppningsvis ordna till det lite. 
Bella behöver också klippa sig. Hon har inte blivit klippt sen i juni. Kan vara dags nu då.

Linus leker med sina gubbar på golvet och Adrianv vill vara med.  Han går fram med sin gåstol och kör rätt över alla gubbar. "Neeeeej Adrian" skriker Linus. Haha.. Jag ser framför mig hur Linus smäller igen dörren till sitt rum framför näsan på Adrian när han blir lite äldre och tar sig fram obehindrat :)


Lägg märke till vår snygga gardinupphängning :)



Bella bus kollar på Ebba & Didrik. Nostalgi om nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0