Sova. Vad är det?

Jag kan inte sova. Klockan är 05:35 och jag har nog legat och vridit mej i närmare två timmar innan jag nu till slut gav upp. Tyvärr beror inte min sömnlöshet på värkar eller nåt annat förlossningsrelaterat. Då hade jag kunnat ta det, men nu blir jag bara sur. Jag har kanske sovit i 4,5 timme sammanlagt. Det är inte nog, men det tycker min kropp. Hur mycket finns det att göra uppe före kl 6 en söndagsmorgon? *spottar o svär*

Ingen bebis i sikte så långt ögat nåt. Jag blir mer o mer övertygad om detta kommer bli min längsta graviditet av alla tre. Känns ju redan som den är det då jag är så säker på att jag är längre gången men så "får" jag ju inte räkna. Nu handlar det bara om 4 dagar. Men 4 dagar som är långa som år nu på slutet. 8 dagar kvar till bf enligt ultraljudet så jag är ju inte ens i närheten av att ha gått över tiden än och ändå är jag så less så jag spyyyyyyr tamejfan!!

Igår fick vi en hel del gjort. Jag personligen kanske inte gjorde så mycket men ändå.
Jimmy och Johan flyttade hela vårt källarförråd och alla kartonger inomhus. Det är ju guld värt att slippa tänka på källaren på själva flyttdagen. 
Jag bakade en jättegod äppelkaka och blev på eftermiddagen upphämtad av min mor och far så åkte vi tillsammans ut till huset. Jag hade tagit med kaffebryggare och grejs så vi kunde fika. 
Pappa tog tag i gräsklippningen. Det var ingen lätt match för honom heller. Den där trädgården.. Det känns långt borta att den någonsin ska kunna bli fin men både mamma och pappa slet på ett bra tag med att rensa mellan plattor och grejs. Jättesnällt av dem! Det positiva är ju när det är såpass vildvuxet att man ser resultat direkt. 
Det lät på pappa som att han ville åka ut idag med och det får han så gärna. Han skulle gå lös med röjsåg. Me like! :) Det finns att göra. Vi ska väl åka ut också. Först ska vi dock inhandla trädgårdshandskar och en ordentlig räffsa. Sen behöver vi till IKEA för att handla lite lampor och andra saker som liksom saknas när vi flyttar till större. 

Det känns ju bra att vi har massa vi kan hitta på idag för den här dagen lär ju bli lång. Jag hade dock mycket hellre legat på BB o snusat bebis men det får visst vackert vänta. 

Undrar om jag ska våga spola upp ett bad?
Det största nerköpet vi gör glömde jag skriva om häromdagen. VI FÅR INGET BADKAR!!! Jag som badar varje dag. Nu på slutet med kanonkula på magen så blir det ibland två gånger om dagen för det är avslappnande. Duschar nästan aldrig. Hur ska jag klara mig? :) Gäller att passa på nu.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ni kanske kan köpa ett badkar? Eller är det för litet för det? Snartär det över Camilla! Vet att du inte blir lyckligare för det men rätt som det är så smäller det!=) KRamar Anna

2011-09-04 @ 10:47:35
Postat av: jessamy

Du får renovera ett badrum och ha ett bubbelbad sen då?? =)

2011-09-04 @ 21:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0