Livet rullar på.

Jo. Som rubriken lyder rullar livet på. De flesta dagarna ser mest likadana ut. Sitter mest i soffan framför tvn ( som vi äntligen fick i förrgår ) och har en liten bebis som gärna vill ligga nära. Jag är inte riktigt redo för att bege mej ut ännu känner jag. Möjligtvis till maxi eller liknande men jag känner mig stressad. Tänk att när Bella var liten var jag ensam med henne och gjorde allt själv. Nu känner jag mig handikappad så fort Jimmy är iväg.

Igår fick jag akut rycka iväg ner på stan för att avsluta lägenhetsaffären. Den affären har gått allt annat än smidigt kan jag säga så det  är såå skönt att det är klart. I alla fall var det första gången jag och Adrian åkte iväg själva och jag kände mig såå stressad. Han var aningens missnöjd när vi satt inne på mäklarens kontor men det gick bra.

Han skriker väldigt sällan. Man ser på munnen och så börjar han stånka när han blir hungrig och han kan skrika till någon gång men än så länge har det inte varit nåt riktigt tröstlöst skrik. Igår kväll var visserligen lite kinkigt. Mycket gnäll men så fort han fick mammas tutte i munnen så var det ju lugnt. Med tanke på de mängderna mat han drar i sig så är det kanske inte konstigt om magen kör lite. Han är dessutom väldigt kärlekstörstande. Vill väldigt gärna vara nära och ha närhet. Men man kan väl inte ge en bebis för mycket kärlek tycker jag.

Gud vad jag svamlar nu känner jag.

Amingen går bra men fan så ont det gör. Alla talar om hur ont det gör att föda barn, men man får sällan höra nåt om hur jävligt det kan vara att amma. Han suger rätt. Han äter bra och mycket. Spyr sällan så han har ju uppenbarligen ett behov. Men det känns bokstavligt talat som han sätter tänderna i bröstvårtorna och biter hårt som faaan när han ammar, framför allt typ den första minuten. Mjölkproduktionen verkar dock ha anpassat sig lite efter hans behov så jag går ju inte med konstant sprängfyllda boobs längre och de är ju skönt. Fast jag kan säga att de ömmar hela tiden ändå.

Annars då? Jo.. Vet inte vad jag ska förtälja. Det har gått bra att vara trebarnsfamilj. Tur att jag har min Jimmy. Han styr upp mycket här hemma när jag bara sitter o slappar känns det som. Slappar med en bebis i knät. 
Bella ser man knappt röken av. Hon har ju redan kompisar här i Skultuna eftersom hon bott här med pappa innan. Framförallt en tjej leker hon mycket med. Linus är ju lite värre med. Han känner ju ingen men jag hoppas att vi ska lösa det så småningom. Fick reda på häromdagen att en granne har barn i ungefär samma ålder så hoppas att de kan leka någon gång. Nu går vi ju mot höst och vinter och då håller sig ju alltid folk mer inne men det blir nog bra. Linus är dock en väldigt hemmakär kille så än har han inte sagt nåt. Hoppa studsmatta är kul. Igår fick han köra sin radiostyrda bil nere i vår verkstad med stor o fri golvyta. Det var mycket roligt :)) 

Jaha.. nu har jag dragit iväg en halv novell igen. :)


Min fina lilla minikille!!


Min fina storkille och hans vän studsmattan :)




Snygg bild jag hittade i kameran då?! Blött, oborstat hår.

Nu är det nån liten kille som kallar på min uppmärksamhet igen.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Han är ju fruktansvärt söt din gosse :)

Var har du köpt dom fina röda byxorna?

2011-09-22 @ 11:42:15
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0