Idag börjar vi flytta.

Lite smått i alla fall. Jimmy och hans kompis Johan ska flytta vårt källarförråd och så hoppas jag att de kartonger vi lyckats få ihop också råkar åka med. Känns som vi bor i ett kartongläger just nu med ingen ordning någonstans på någonting. Jag förstår att bebis håller sig inne.

Inatt har jag sovit som ett arsel!! Vaknat tusentals gånger av vad jag inte ens vet. Kissat. Fått sammandragningar så fort jag rör mig men inget som gör ont utan bara är väldigt störande. 2 september var igår och det var ett datum jag känt under hela graviditeten att då kanske den kommer. Men jag har tydligen inte mycket att hämta av min intuition. Morsan säger 3/9 men jag tror hon har fel också. Om inte annat ska det gå jäkligt fort och braka igång med vattenavgång som det gjorde med Linus men jag tror inte det. Dessutom när vi nu ska få flytthjälp idag så vore det väl bra om den höll sig inne i alla fall till kvällen. 
Jag hoppas att jag har fel men tror jag går närmre bf datumet än någonsin den här gången. Min intuition säger mej det. Den jag visserligen inte kunde lita på.

Något mer min intuition säger mig är att jag blir mer och mer övertygad om att det är en pojke i magen. Så då är det väl en tjej då eftersom jag alltid har fel. I vilket fall så blir jag glad. Jag kan faktiskt ärligt talat inte säga att jag skulle föredra det ena än det andra den här gången. Det enda som vore roligt var för Bellas skull om det blev en tjej. Hon önskar sig så en lillasyster. Kan jag mycket väl förstå då hon redan har 4 bröder. Någon måtta får det väl vara liksom. Hon är så söt när hon säger "Mamma.. vad tror du det blir? Jag vet att jag kommer bli glad om det blir en kille men man kaaan väl få önska sig en tjej??" Klart man kan det. Jag önskade mig en lillasyster när Thomas kom. Besviken blev jag också men idag älskar jag väl om honom ändå ;) Haha!! 

Vad ska jag hitta på idag då? Ska väl vara bihang någonstans. Följa med och hämta släpet hos mor o far nu på förmiddagen. Skulle vara duktig igår och baka en kaka som jag kunde åka ut till flyttkillarna och bjuda på men det sket sig när jag plockat fram allt och insåg att vi inte hade tillräckligt med socker. Då vart jag så arg så jag satte mig i soffan o surade o struntade i alltihopa. Elvispen och grejerna står fortfarande kvar på diskbänken.  
Kanske ska försöka mej på resterande del av gräsklippningen idag.

Hur som haver. Ha en bra lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0