Bm-besök.

Nu blir det av naturliga orsaker mycket bebis o graviditetssnack här.
 
Var hos barnmorskan imorse. Nu är i alla fall bebis äntligen fixerad och hon kände extra noga så att den låg rätt för jag får inte alls ihop det med kroppsdelar i magen. Hon tom lyssnade extra så att hjärtljuden låg långt ner och då de brukar kunna ligga högre upp om man bär på ett barn i säte. Allt tyder på att den ligger rätt och är var det lät, ganska djupt fixerad. MEN KOM DÅ!!! Nu är det väl förhoppningsvis nära.

Hade inte hänt så mycket på sf-måttet nu heller. 34-35 cm men nu hade den ju sjunkit så det kan jag köpa.

Allt annat var också bra. Fosterljuden låg på 148 slag / min. Vi har aldrig varit under 145 som om man ska tro på myten om hjärtljud väntar vi en flicka. Jag är så nyfiken så jag spricker snart!!

Jimmy gick hem tidigare från jobbet igår då han hade jätteont i halsen och var vitprickig. Han fick dock inte komma till doktorn förrän det gått minst tre dagar.. *suck* I alla fall så är han rätt pigg idag.
Idag var tanken att vi skulle åka till sura och hämta vår soffa som har kommit. Tyvärr öser regnet ner och vi har öppet släp så jag vet inte hur det blir med den saken.

På fredag åker Linus till Cypern med sin far. Det känns jättetråkigt att han till 99 % inte kommer vara hemma när han får syskon men jag kan ju tyvärr inget göra. När han kommer hem har han både nytt boende och (förhoppningsvis, ber till gudar o högre makter) ett nytt syskon.



Min fina kille på årets klasskort. Själva konceptet med stående är väl lite kul tycker jag, men kan de inte försöka se till att barnet ser liiite avslappnat o glatt ut?
Ska bli spännande att se hur Bella blev då jag TOTALT glömt att de skulle ta kort så hon var inte direkt i fotograferingsskick :) Men men.. Sovblöttruffsigt hår och en gammal t-shirt som sett sina bättre dagar är snyggt har jag hört :)


Kommentarer
Postat av: Erika

Jättefint foto på Linus!

2011-09-07 @ 16:25:25
URL: http://mammins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0