Vintertid.

Hejsan hej!

Idag är det söndag och inatt blev det vintertid. Adrian slog på stort och sov en timme extra så jag fick gå upp kl 6 som vanligt. Kände mig ganska utvilad faktiskt då jag gick och la mig kl 22 igår och första matvaket blev kl 3.30. Duktig pojke!

I fredags var jag hos tandläkaren och Jimmy och Adrian var hemma själva för första gången. Jag hade pumpat ur så de hade ca 120 ml tuttemjölk hemma i en flaska. Det hade gått bra. Han var väl inte överförtjust i att äta ur flaska först men när han förstod att det kom lite mjölk sög han in sig litegrann. Men det var iaf 70 kvar i när han var klar. Det är väl inte så konstigt när han aldrig ätit nåt annat än tutte förut.

Igår kom Bella hit. Hastigt och lustigt blev det bestämt att Thomas som fyllde 25 häromveckan skulle ha sitt kalas igår så då tyckte Danne att Bella skulle med dit så hon är redan här nu. Ikväll kommer Linus också en dag tidigare. Nästa vecka är det nämligen höstlov och då får de inte gå på fritids. Jag mottager gärna tips på vad vi ska kunna hitta på. Med en bebis hemma också. Känns inte så aktuellt med badhuset då, eller bio eller liknande. Jimmy jobbar ju som vanligt hela veckan. Det lutar åt busborgen någon av dagarna i alla fall.

Undrar lite vad den här dagen ska bjuda på. Bella o Jimmy donar i trädgården. Krattar löv o Jimmy har visst plockat ner studsmattan.

Nu ska vi tydligen bli fit här hemma. Igår var Jimmy till en kollega och köpte en crosstrainer och ett hemmagym. Då bör det ju inte behöva bli alltför stort projekt att bara gå ner och ställa sig på crosstrainern i alla fall 10-15 minuter om dagen för att förbränna lite. Eller i alla fall få upp pulsen lite.


Jag o Adrian gymmar. Mitt arsle o höfter ser gigantiska ut på denna bilden. Tror faktiskt bilden luras lite :)


Adrian böjer sig som en ostkrok när han kollar in gymet. Han rullar lätt från rygg till sidan nu i alla fall.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt men bebisen blir mer och mer förtjust i sin filt. Är han gnällig och man ger honom nappen så åker den ut. Ger man filten kramar han om den och försöker suga/slicka på den. Då brukar han acceptera nappen också. Napp o filtmys är grejer det :) 

 
Mysigt va?

Hoho.. Måste berätta en rätt kul sak som hände igår.
Morsan ringde och bad oss att ta med oss transportburarna till katterna som vi lånat när vi flyttat när vi skulle åka på brorsans kalas.
När vi skulle åka iväg så ställde Jimmy först in Adrians vagn i bilen och sen båda burarna. Efter en stund åkte vi. När vi hade kommit kanske halvvägs in till stan säger Bella "Har vi katterna med oss?"  Nej, säger vi och så förklarar jag att vi bara ska lämna tillbaka burarna. "Men jag hörde att nån jamade" säger hon. Äh.. säger vi. Du inbillar dej bara. Det är ingen som jamar. Sen hör vi ett jätte MJAAAAAAAAAAAAAAAAAOOOO, varav jag och Jimmy båda stirrar på varandra och säger att det är tamejfan nån som jamar. Tittar bak och då kommer Nova krypandes från skuffen upp över ryggstöden i baksätet. Hon ser lagom skärrad ut. Kattjävel säger jag bara. Hon har fått dille på att ligga i varukorgen under Adrians vagn och där låg hon garanterat när Jimmy ställde ut vagnen. Inte hade hon vett att ge sig till känna tidigare heller. Lite komiskt att det hände just då när vi hade burarna med oss. Jimmy gick ut, hämtade en bur. Öste ner katten i den och sen var det bara åka hem igen.
Tror tyvärr inte hon lärt sig ändå att vagnen är förbjudet område. Var väl tur att hon inte blev klämd när han fällde ihop vagnen.

Jaja.. ska försöka lyxa till det med en dusch nu tänkte jag.

Ciao!!


Kommentarer
Postat av: jessamy

filtmys ar det basta :)

2011-10-30 @ 20:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0