Söndag.

Idag är det söndag och Jimmy jobbar för första gången sedan Adrian föddes. Men bara idag sen är han ledig i två veckor till. Tror han tyckte det skulle bli ganska skönt att komma iväg även om han mer eller mindre bott ute i trädgården under dessa veckor. Det fanns ju lite att göra där om man så säger. Nu kan man snart nästan börja tänka sig att det kan bli fint till nästa sommar.

Linus är bättre idag. Satan så dålig han var igår. 40.1 graders feber på kvällen och kräktes massa. Han var helt däckad trots febernedsättande. Framåt kvällen åt han lite mat och sen verkade det som att han piggade på sig lite. Skönt!
Idag är han fortfarande trött och rätt hängig men tror inte tempen är över ca 38 kanske. Har bara ändtarmstermometer så jag tänker inte plåga honom.
I skrivandents stund sitter han i soffan o spelar tv-spel.

 
Segplutt!!

Imorgon ska jag ringa bvc och rådfråga angående mina tuttar. De vill inte sluta jävlas. De gör ont och jag börjar mer och mer bli säker på att jag/vi har torsk. Tycker Adrian är lite vit på tungan, och mina bröstvårtor gör ju som sagt skiitont. Nu har det börjat sticka och hugga inne i tuttarna också och både igår och idag har jag titt som tätt setat med värmedyna över dem för det känns som att jag liksom fryser om dem och det värker massa. Jätteskönt med värmedyna på då.
Läste att torsken ev kan krypa in i mjölkgångarna om man inte behandlar så kanske är det som hänt? Kan inte ens krama Jimmy utan att vilja skrika för de ömmar så.
Jag vill INTE sluta amma när det fungerar så bra för Adrian och jag har gott om mjölk.

Tänkte avsluta med lite bilder då jag tömt kameran. :)



Myys med morbror Micke som har foten i gips.



Från när Linnéa med barn var och hälsade på. Helt plötsligt såg Leo jättestor ut :)



Älskar den här undre bilden. Han är så söt så hälften vore nog <3


Den stora :)

Nu ska jag och Linus ta och käka lite kladdkaka med vaniljsås som jag gjort för hör o häpna: Lilleman sover själv på soffan.
Jag kommer aldrig gå ner i vikt för jag är sugen på saker heeeeela tiden. Orkar inte ta tag i det heller så länge jag ammar. Jag skulle nog kunna leva på choklad tror jag. Får leva med dubbelhaka o fläskröv så länge. För att inte tala om hängbuken.. men det är väl inte bara fett :) Det har ju faktiskt legat en bebis där i.



Nu är bebis grinig.
Sist men inte minst. Igår log Adrian emot mig flera gånger. Med hela ansiktet. Hjärtat smälter som glass i Sahara :)


Kommentarer
Postat av: jessamy

Han är så söt din gofis!

2011-10-09 @ 17:34:09
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Rosanna

han är så himla söt lille Adrian :) Jag har också stickningar i mina bröst så som du beskriver då å då :/ fastän jag inte ammar längre. De Kanske är så ibland iaf? Fast du ska ju självklart kolla upp de där med torsken å att du har så ont..:/ inte trevligt..



Kramis

2011-10-09 @ 23:59:27
Postat av: Carola

Så fina bilder, men stackars lilla skrutt Linus! Jobbigt med så hö feber & kräkningar. Som Lina när hon får feber då :(

Saknar er, tycker vi ska ses snart! Puss & kram min fina!

2011-10-10 @ 15:43:18
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja jag har bott i västerås innan=)

2011-10-10 @ 22:40:04
URL: http://filippamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0