Hur roar man en bebis?

Torsdag idag. Den här veckan har gått fort. Snart är det måndag och då kommer storkottarna hem. Saknar dem så. Nästa vecka är det höstlov. Hur sjutton jag ska få den veckan att gå är ett mysterium. Med en bebis är liksom badhuset och såna saker uteslutna. Jaja. Det visar sig.




Storebror och Lillebror. Många säger att de är så lika men jag har svårt att se det. Ser mer likheten mellan Bella som bebis och Adrian.

Idag har jag varit på stan med Carola. Käkat sallad och shoppat lite. Shoppa kanske inte är rätt ord. Uppdaterat Adrians garderob i storlek 62 lite. Han växer ju så det knakar.
Vi var i nya IGOR gallerian och där finns det amningsrum. Hur bra som helst. Kunna gå in och sätta sig och amma i lugn och ro. Sen att kunna byta blöja och så också efter amingen. Toppen. Det borde finnas såna på fler ställen. Men jag tror det börjar bli vanligare?? Såvitt jag vet hittade jag aldrig några amningsrum när Bella var bebis för snart 9 år sen. 
Superkul att träffa Carola också. Vi är rätt dåliga på det men vi är ändå säkra på var vi har varann. En vän man alltid kan ringa oavsett vad. :)

När vi kom hem drabbades jag av ett sting av tristess. Hur sjutton roar man en bebis. Han var inte på nåt solskenshumör och jag vet inte vad man ska göra? Sitta framför tvn o glo är väl det jag är bäst på men han är inte så road av det. Hellst vill han bli buren och vanka fram och tillbaka i huset och titta på saker. Det ger mig liksom babianarmar efter ett tag. Han blir rätt tung.
Vi roade oss med att ligga på skötbordet o snacka lite med kaklet. Det är en höjdare i alla lägen.


Lyckades fånga ett halvdant léende på en lika halvdan bild. Söt va? :)





Det är alltså den här snygga svarta randen som lilleman av någon oförklarlig anledning är så förtjust i. Han skiner alltid upp o tokler på skötbordet och "pratar" med kaklet.

Jag är så sjuukt sugen på massa onyttigheter idag. Blä för det. Blä för att behöva gå ner i vikt.

Blä för att jag ska till tandläkaren imorgon också.  8.50 ska jag vara där. Undrar hur vi ska göra. Om Jimmy o Adrian ska följa med. Eller om jag ska försöka pumpa ur lite med pumpen jag lånade av Carola idag och lämna hemma till Jimmy i nödfall. Har ju dock inte en aning om ifall han tar flaskan då vi aldrig försökt. Blä för att ha tandläkartid så tidigt på morgonen. Men nu ska tanden äntligen bli färdig efter rotfyllningen.

Avslutar med ett stort GRATTIS till Linnéa som fyller 30 idag. Hipp hipp HURRA!!


Kommentarer
Postat av: jessamy

tack snygging.vi tar en sallad nar jag kommer hem

2011-10-27 @ 18:18:26
Postat av: Carola

Tack för idag min fina! Känns så skönt att ha träffats & fått ventilera tankarna med dig! Sötaste adrian gjorde min dag!<3

Som sagt vi vet vart vi har varann & det känns alltid såå bra! Vet att jag kan ringa jämt. Du med såklart!

Längtar tills nästa lördag, det ska bli så roligt! Vad vi ska äta kanske vi kan spåna på & så kan vi ju höras om det! :)

Älskar dig hjärtat & tack igen för idag! :D

2011-10-27 @ 21:27:44
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad söööt han är! Elias har också hittat en grej han fastnat för, en grå/svart/vit tavla ovanför soffan som han glor,glor och glor på.. totalt hänförd!

2011-10-28 @ 12:19:52
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0