Amningshjärna.

Jag har alltid trott att det här med att man blir glömsk o virrig av att amma och vara gravid är blaha blaha. Jag är beredd och erkänna att jag nog har fel. Jag har fan inte koll på någonting längre. Jag blir så trött på mig själv.
När jag beställde tid för efterkontroll hos barnmorskan, för flera veckor sen hade jag glömt bort datum och tid redan när vi lagt på luren. Micke o Nico skulle komma över här för några veckor sedan. Jag fummlade bort vilken dag det var. Glömde bort Bellas kör förra veckan. Linus innebandy för några veckor sen och idag.. Jag känner mig som VÄRLDENS SÄMSTA MAMMA!!!
Fick ett sms av Danne - Bellas pappa kl 16.55 "Kommer du på Bellas teater?" Fan fan fan. Hade totalt tagit fel på dag. Idag kl 17:00 skulle Bella ha teateruppvisning i skolan. Jag hade full koll på att det var den 25 oktober kl 17. Jag har tom skrivit upp det på vår whiteboardtavla i köket. Läste det senast i morse. Jag visste att det var när ungarna inte var hemma, ändå så var jag fullkomligt övertygad om att det inte var förrän nästa tisdag?? Det var ju alltså idag. *spottar o svär lite* Undrar om Bella är besviken på sin mor nu? :/

Imorgon ska jag på efterkontroll. Hoppas jag kommer ihåg det.
Jag har dock inga planer på att göra nån gyn-undersökning. Behövde inte göra någon med Linus för allt "känns normalt" därnere så att så kul tänker jag inte ha :) Blir väl mer prata förlossning och preventivmedel kan jag tänka mig.
 
Imorse var vi på banken. Det kom vi ihåg som tur var. Knöt ihop säcken, som bankkillen säger med alla lån och grejs. Känns mycket bra. Nu vet vi lite bättre vad vår boendekostnad kommer landa på varje månad och det var inte så farligt som jag var rädd för.
Vi har även bestämt oss för att amortera en del av vårt dyraste lån med vinsten från lägenheten så det gjorde vi och det var mycket skönt måste jag säga. Se hur siffrorna minskar :) Kommer även att sänka boendekostnaden ännu en liten del. Många bäckar små...

Nu har jag och Dennis varit iväg och köpt vinterskor och stövlar åt Linus. Känns mycket bra. En unge kvar bara. De hade 20% på allt i hela butiken på Skokanonen så vi fick ett par Kavatkängor som kostat 600 för 480 kr. Helt okej :) Det vet vi ju att det är bra skor.

Igår började Jimmy jobba igen efter nästan 6 veckor hemma. Känns lite tråkigt men samtidigt helt ok. Tillbaka till verkligheten. Nu är det bara jag och Adrian varannan vecka på kvällarna. Andra veckan när han går dagtid är alla barnen hemma. Tänk att jag har tre barn?? :D

Nu ska jag försöka hitta på nåt för att roa en lite halvkinkig kille här.. Ciao!  


Kommentarer
Postat av: Josefin

Här har du en till! Förvirrad till max, har lagom kass koll på saker och ting..glömmer,glömmer och glömmer.. tappar t.om ord när jag pratar eller kommer av mig mitt i en handling och bara står där som ett fån. I början skrattade jag väl bort det lite, men det blir lite drygt i slutändan faktiskt.. så jag förstår dig :)

2011-10-25 @ 21:06:01
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0