Så ovärt.

Idag har jag tillbringat eftermiddagen med Carola och hennes kids. Trevligt. Adrian har dock varit väldigt kinkig och trött. När han väl varit vaken har han helst velat amma, amma och åter amma. Nu sover han i sin bilstol så då får han väl sitta där om det är behagligt.

Nu har ju jag försökt varit duktig i snart två veckors tid. Utesluta läsk och sötsaker. Jag lovade mig själv att det inte skulle bli någon hysteri så någon dag har det ju slunkit ner något såklart. Ett glas julmust i går till exempel när Emma bjöd på mat. Men mycket mer är det väl inte. Sen på helgen får man äta lite men man behöver ju inte proppa i sig mer när man faktiskt känner att det är nog så att säga.
Jag har kört antingen ett pass på crosstrainern, eller tagit en promenad varje dag. Inga milspromenader men ändå mer än jag brukar..
MEN!! Nog fan har jag gått UPP i vikt! Det är ju så man vill spy. Ställde mig på vågen hos Carola och den visade +1 kg från när jag vägde mig sist. Visserligen olika vågar men ändå.. Varför ska man då hålla på för? Jag är dessutom fruktansvärt godissugen idag. Choklad skulle sitta fint. Jag kommer få ha fläskröv o hängbuk för resten av livet...



Skyller på bebisen att jag är så tjock.. Fast bebisen är ju mer än 2 månader nu.


Ska sura vidare nu genom att hänga upp lite julgardiner i Bellas rum. Linus är redan klart. Resten av huset får vi ta imorgon. Jimmy ska minsann få vara med och städa lite innan han åker till jobbet imorgon.


Kommentarer
Postat av: jessamy

Men du. Jag gick med upp i vikt. Kommer du ihåg? Jag sprang ju. Åt ordentligt etc. Du kanske också går upp av hormoner?

2011-11-25 @ 07:12:47
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0