Lördag med grinig bebis.

Idag är det lördag. En grå och ruggig sådan. Jag gillar verkligen inte såna här dagar som det inte känns som att det blir ljust överhuvudtaget.
Att sova ut på morgonen var en engångsgrej tyckte Adrian. Imorse var det upp vid 6 som gällde igen. Trött mamma.

Verkar inte som vi kommer någonstans idag. Vi pratade om IKEA och vi skulle behöva handla. Dagen är ju visserligen ung än. Jag sitter dock i myskläder än med en fruktansvärt kinkig bebis i famnen. Vet inte vad som är fel om magen bråkar eller vad det är. Han verkar mycket trött men sover bara jättekorta stunder innan han vaknar och stånkar, stönar och gnäller. Otroligt mammig idag. Jimmy accepteras inte. Imorse tog han honom från min famn för att byta blöja och då vart han så ledsen och skrek så både jag och Jimmy bara stirrade på varandra och undrade vad som hände. Inte ofta han skriker plutten. Mer gnäll liksom, så när han väl drar till med hjärtskärande skrik blir man helt ställd. Min plutt!

Dit jag ville komma var att man blir inte jättesugen på att ut och flänga med så kinkig bebis. Vi får se. Jimmy som inte kan sitta still håller på river lite i källaren i det som ska bli ny tvättstuga så småningom.

Imorgon är det två veckor till advent. Mysigt. Måste inventera vad vi har för julgrejer som passar i huset.

Gud vad detta år gått fort. Graviditeten kändes ju som en evighet men det känns ändå som igår vi testa positivt den 2 januari. Nu ligger en liten goding i min famn som blir 2 månader imorgon. Galet!

Min griniga bebis:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0