En vecka har gått.

För precis en vecka sedan skrev jag ett långt inlägg här på bloggen på min minipc som är mitt livs absolut sämsta köp. När jag skulle publicera så gick det inte. Alla andra sidor på datorn fungerade men inte blogg.se. Jag sparade inlägget i utkastet o försökte publicera dagen efter men utan resultat. Då vart jag så arg så jag tappade motivationen till att skriva nåt på flera dagar :) Datorn var så nära på att flyga ut genom fönstret som en freesbee..

Veckan som gått har väl inte varit så spännande. Vi har jobbat kväll och barnen har inte varit hemma. Jag fick reda på i veckan att lagerchefen godkänt en omplacering av mig på de veckor jag har de tunga jobbet så att jag får vara på Höglagret.. så länge det finns ett behov där. Vad jag ska göra när behovet inte finns kom vi aldrig riktigt fram till men jag ska i alla fall få en tid hos företagsläkaren snarast. Känns skönt i alla fall att min chef förstår mig.

I helgen var vi till Ullared jag och Jimmy. Kanske inte det mest smarta draget med tanke på foglossning o skit men det gick rätt bra. Vi körde dit tidigt i lördags morse och hem igen sen på eftermiddagen. Hemresan kändes låååång. De sista 27 milen som jag körde i ett streck medan Jimmy satt o sov mer eller mindre hela tiden var väldigt långa och väldigt tråkiga. Vi fick i alla fall en hel del nyttigt handlat.

Här är Bellas hög:



Det blev badkläder, "tjocktröjor" t-shirtar, linnen, underkläder, leggings, byxor, shorts, klänning.. Ja massor. Eftersom vi ska åka till Rhodos snart så behövdes ju lite sommarkläder. Åh vad jag längtar.

Linus hög:



Linus hade inte lika stort behov av kläder som Bella men han fick en hel del han med. Vårytterkläder bland annat som verkade vara i schyst skick. T-shirtar till förbannelse och lite smått o gott sånt som går åt.

Jag och Jimmy handlade väl en del vi också. Varsin jacka, lite kläder till Rhodos. Jag har ju lite svårt att veta vad jag drar för storlek då och det mesta jag köpte i mammaklädesväg satt tight redan. Bra där. Jag kommer bli en heffaklump den här gången :)

Igår hade vi underbart väder är i Västerås. Solen sken från en klarblå himmel. Pappa ringde på förmiddagen och frågade ifall vi ville komma hem till dem och grilla lite korv och njuta i solen så det gjorde vi. Brorsan med kids kom också. Jäklar vad skönt det var att sitta i solen o lapa lite sol. Jag längtar efter vår och sommar nu så jag håller på dör.



Jimmy, jag, Micke o Annie sitter och snor lite sol i väntan på korven.
Idag är det grått och trist ute igen. Måtte det bli vår snart annars blir jag galen.

Imorse ringde jag min barnmorska. Jag har haft så jäkla ont i magen till o från sen i lördags kväll. Ingen direkt växtvärk och inte ligamentkänningar. Tro mig.. De känns också. Nyss när jag nös så skrek jag rätt ut för det kändes som någon körde in två knivar på varsin sida om livmodern o vred om.
Barnmorskan tyckte att det var för tidigt att lyssna efter hjärtat.. 15+3 är jag idag. Hon hade ingen aning om varför jag hade ont men hon trodde inte det var farligt och var det nåt som var fel så skulle man ändå inte kunna göra nåt åt det... Tack.. nu blev jag genast lugnare. Fick iaf rådet att ringa gynmottagningen om jag ville så det gjorde jag och där fick jag prata med en trevlig sköterska som också trodde på ligamenten men blev det värre skulle jag höra av mig. Det kommer och går lite. Jag är egentligen inte så orolig. Vill mest bara höra att det är normalt.
Igår är jag 99,8% säker på att jag kände bebisen och jag trooor jag gjort det någon buff idag med. Väldigt väldigt svagt men den är ju så liten fortfarande o fostervatten o grejs därinne dämpar väl.



Nu ska jag gå in på tv3play o titta på Lyxfällan innan jag hämtar hem kidsen. Jag är ledig idag för i helgen vankas det jobb.


Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt m uppdat. & skönt att du fått lättare arbets uppgifter! Tummen upp för det! :)

Mysigt med buffar ifrån liten fis! Lite sugen när jag läser det.. ;)



Hoppas ni får en bra kväll! Puss

2011-03-21 @ 16:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0