Husvisning.

Då har helgen återigen passerat. Hur kan det kännas som att tiden går så fort, samtidigt som att det känns som graviditeten står still?

Vi har inte gjort mycket i helgen. Igår var det så varmt ute så det gick inte ens att ha öppet. Jag började misströsta ett tag och kände att jag orkar fan inte med värmen längre, och då har den varat bara i lite över en vecka. Som tur är blev vi bönhörda inatt och det blev ett sjuhelvetes åskoväder. :) Vaknade av riktiga dån utomhus trots att jag sov med öronproppar, då min kära sambo har fått för sig att börja snarka alldeles för mycket på natten. Det är sjukt vilka krafter naturen har egentligen. Regnet vräkte ner och jag låg och njöt trots att det inte gick att sova pga oljudet. Det kom in sval luft och idag har det varit helt ok ute faktiskt. Tror djur och natur njöt också faktiskt av att få vatten. Nu lyser solen igen.

Idag har vi varit på Husvisning. Ett hus från -57 och inte ett skvatt gjort sen dess. Huset var billigt och hade helt klart sin charm och det mesta var ganska okej bevarat men nej. Det var alldeles för mycket att göra. Alla fönster, innertak, el, badrum var i akut behov av att fixas till. Tomten var igenväxt. Vi känner att visst vore ett renoveringsobjekt kul, till viss gräns och rätt pris. MEN. Nu är det så att vi väntar barn (om ni nu inte fattat det redan ;)) och känner väl att vi inte kommer ha all tid i världen.
På tisdag ska vi kolla på ett annat som känns mer intressant. I af enl bilderna. På tisdag ska även Jimmy till banken så vi får väl se vad de säger, om det ens är nån idé att gå på nån visning.
Jag får lite panik av hela grejen också. Vill verkligen VERKLIGEN flytta till hus, men tänk om man inte får lägenheten såld och så står man där med ett hus, en lägenhet och en av oss går på föräldrarpenning. Massa såna tankar börjar jag tänka direkt så fort jag hittar ett hus som känns det minsta intressant.

På hemvägen hämtade vi upp Bella. Den stackarn ska jag till tandläkaren med imorgon. Hon ska dra ut tre tänder. Hon är jätterädd och ska få lugnande. Inget varken hon eller jag ser jättemycket fram emot direkt kan jag nog säga.

För övrigt känns det som en rätt hektiskt vecka väntar. :)

Imorgon måndag är det tandläkarbesök, och sen på kvällen dagisavslutning på Linus dagis.
Tisdag ska jag jobba, sen ska vi väl försöka ta oss på den där husvisningen som såklart ligger samtidigt som Jimmy har fotbollsträning. Efter jobbet ska han hinna till banken också.
Onsdag sticker Jimmy på Hemvärnsövning till söndag. jag ska jobba.
Torsdag har Bella skolavslutning och på eftermiddagen ska vi ha lite tårtkalas med mormor och morfar. Linus har fotbollsträning på kvällen kom jag på precis. Undrar hur vi då ska hinna ha tårtkalas som jag lovat Bella? Gaah!
Fredag fyller Nico år så jag antar att jag ska dit. Barnen sticker hemifrån igen en vecka
Lördag och Söndag - Jobb.

Nu har jag lovat Bella vattenmelon och jag ska bygga på mina kilon lite till tänkte jag med ostbågar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0