Halvtidssjukskriven Gräsänka!

Det är vad jag är idag.

Imorse vaknade jag 3.35 och kunde för allt i världen inte somna om. Kännde mej orolig i hela kroppen. När jag gick upp mådde jag så dåligt så jag trodde någon drog undan golvet för mig.. konstant! Yrslig alltså. Pallrade mig iväg till jobbet och det var ingen lek så bestämde mig direkt för att ringa min familjeläkare, efter att jag gråtit en skvätt i fikarummet. Hormonstinn javisst!! :) 
Fick såklart tjata till mig en tid men fick en till slut och Farbror doktorn konstaterade väl att jag får blodtrycksfall.. Känns som ett enda långt blodtrycksfall i så fall. Kollade blodtrycket när jag låg först, och sen när jag ställde mig upp och stod upp och då sjönk det samtidigt som pulsen steg. Han tyckte jag skulle försöka halvtid och det passar förhoppningsvis mej ypperligt. Idag var första dagen som jag faktiskt kände att: "Nej. Nu vill jag inte jobba mer. Jag orkar inte." Samtidigt får jag ångest över tanken på att gå hemma i flera månader så jag hoppas det går bra att jobba halvtid. Blir nog bra för ryggen också som faktiskt är lite bättre idag även om den fortfarande är ond. Är det inte det ena, så är det det andra.

Alldeles nyss stack Jimmy iväg till Stockholm och ska göra nån ny jäkla Hemvärnsövning. Blir borta till söndag. Värdelöst men säkert bra för relationen att vara ifrån varandra ibland. Just idag, och just denna helg känns inte bra av olika anledningar men det ska väl gå bra. Jag är lite hemlighetsfull :)
Tur att barnen är hemma. Inatt har jag lovat Bella att få sova i min säng. Hon sover alltid i sin säng annars. Kommer aldrig över till oss på natten så det är hon väl värd kan jag tycka. Sen jag skrev inlägget om Linus sömn häromveckan så har vi börjat hårdköra att Linus ska somna i sin säng på kvällen. Innan har han somnat i vår säng och sen har vi burit över honom. Nu när han somnar i sin säng så kommer han inte lika ofta över på natten *peppar peppar* Så det kanske finns hopp för en barnfri säng.. i någon månad innan bebis kommer så är det kört i flera år igen. Hihi!

Imorgon slutar min stora tjej i ettan. Skolavslutning väntar. Jag vet inte om föräldrarna får vara med men jag hoppas det. Inte någon info har de fått annat än att de ska samlas i klassrummet kl 8:45. Jag är ledig så jag tänker gå dit. Sen har jag lovat Bella tårtkalas med mormor och morfar på eftermiddagen. Blir nog alla tiders det.

Nu ska jag fundera ut vad jag ska orka laga för mat till kidsen. 

Ciao ciao!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0