Ännu en helg är förbi.

Då var ännu en helg till ända. En långhelg för många dessutom. Inte för oss dock :) Jag jobbade i fredags på klämdagen och även igår på Nationaldagen. Angående jobba så tar jag en dag i taget. Kämpar på. 17 arbetsdagar kvar till semestern och oavsett om jag får Havandeskapspenningen beviljad eller inte så är jag och min chef överens om att jag nog inte kommer tillbaka. Men vi får se vad som händer som sagt. I nuläget vet jag inte ens om jag kommer att klara av att jobba ikväll. Har så ont i fogar o fötter så jag kan baxna och yrseln vägrar att ge med sig.

I lördags var vi och hälsade på Jimmys syster med familj i Norrköping. Det var jättekul. Första gången vi träffades faktiskt trots att vi varit tillsammans i 2,5 år. Jimmy brukar ju oftast åka förbi där ensam när han varit i Linköping och dit brukar ju inte jag följa med så ofta. Mamman var också där men henne har jag träffat förut.
Vi hade toppenväder. Nästintill för varmt faktiskt och det säger jag inte för att jag är gravid. Ungarna var helt slaka och det gick åt litervis med vatten och saft. Men skönt med sommar ändå förstås. 
Vi åt pannkakor, snackade massa skit om allt och inget. De bodde i ett mysigt lummigt område med nära till vattnet så vi tog en kort promenad ner till vattnet för att titta. Linus ville se på båtar men tyvärr var det ont om dem just den dagen.


Jag och mina fina kids svalkar oss i skuggan vid vattnet. Gudomligt skönt :)


Vi träffade Herr Snigel vid vattnet. Linus gillade honom.

När vi kom tillbaka så slappade vi i skuggan för att senare dra igång grillen o grilla hamburgare. På kvällen åkte vi hem igen. Vi konstaterade att Västerås - Norrköping inte är något avstånd egentligen så förmodligen tar det inte så lång tid tills vi ses nästa gång. :)

I Söndags var Jimmy ute och lekte Pang pang med Hemvärnet så jag och ungarna försökte hitta på något själva. Träffade Linnea med barn ute vid poolen här en sväng på förmiddagen. Fatta vad skönt att de fyllt upp poolen redan. Har en känsla av att vi kommer tillbringa en del tid där i sommar. I alla fall de dagarna jag är själv med barnen. Är inte så bekväm i tanken på att åka o bada med båda barnen själva, gravid, tung, och osmidig till tex Björnön.


Bella kommer löpandes.


Nästa gång ska jag ta med mig Brasse-stolen. Så kan jag sitta där hela dagen om så behövs. :)

På eftermiddagen drog vi ut mot mor o far. De höll på att fylla upp en pool även där hemma. Nice!! Bella vart som tokig o ville bada direkt men det var bara 12 grader i vattnet så vi fick stoppa henne och det vart ett jäkla liv. Hon kunde inte förstå att det var för kallt. Igår ringde morfar o skulle retas o säga att han hade badat..  i 18 grader. Brr.. Jag vill nog minst ha en 5, gärna 7 grader mer för att jag ska kliva i. Men om det här sommarvädret fortstätter så är det nog behagliga grader där i med snart. Det gillar vi.


Mina ungar sitter alltid med min telefon i handen och spelar. Här hemma hos mormor o morfar.


Jordgubbar är ett måste på sommaren. :)


Morfar och barnbarnen kastar freesbee. Förmodligen en av få gånger jag fått se min far springa i mitt liv :)

Åh.. Jag vill också ha ett eget hus med min egen trädgård!!!

Nu är vi tillbaka i verkligheten igen. Jobb och barnen borta i en vecka. Men det bästa är att sommaren stundar. Det är varmt och soligt idag med. Jimmy vill åka ner på stan o klippa sig. Jag är inte så sugen på det. Mina fötter och fogar värker som sagt men jag borde verkligen köpa nya byxor. Det mesta sitter åt och är obekvämt nu och jag har inget jag kan jobba i som inte är långbyxor. Får se hur jag gör.

Först och främst ska jag gå och hälla upp ett glas cola. För det får man!

Går in i vecka 27 idag föresten. Det tar sig. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0