Sommar och sol.

.. och jag lider. Visst tycker jag att det är roligt för mina barns skull. Att kunna vara ute och bada och leka men fy fan så jag själv mår i denna hetta. Jag känner mej typ sjuk. Febrig o helt slut i hela kroppen. Minsta lilla ansträngning o jag är redo att svimma känns det som. Sen har mina fogar börjat värka DELUXE idag. Har ju känt av att de gjort ont till o från ända sen vecka 12 men det här är gör galet ont. Tom i framfogen har jag ont i det har jag inte haft tidigare. Åh vad det är ljuvligt att vara gravid :) Men lilla bebisen är väl värd all smärta.

I morse gjorde jag en deal med Bella. Jag frågade om hon ville tjäna lite pengar och det ville hon. Så jag frågade om hon ville storstäda i badrummet. Det var fullkomligt vidrigt därinne. Självklart frågade hon vad hon skulle få för det i så fall så jag frågade vad hon begärde.. "30 kr" svarar ungen. Snäll mamma som jag är så sa jag att gör du det riktigt ordentligt, skura toalett, handfat, badkar, golv osv så får du 70 kr. Då hade vi en deal. Så duktig var hon. Visst jag var med o pekade lite hur hon skulle göra och så men allt jobb gjorde hon själv och det blev riktigt bra. Jag är faktiskt imponerad måste jag säga. Sen frågade hon vad hon skulle få om hon tog lilla toaletten också. Då får du 100 kr jämnt sa jag. Sagt o gjort. Jag är numera skyldig min dotter 100 kr :) Jag kan lätt betala 100 kr för att slippa göra det själv.



Medan Bella städade rensade o sorterade jag bland annat en stor sopsäck med gamla Bella o Linuskläder som de hade när de var bebisar. Kläder från Bella ända upp till strl 116. Linuskläder finns inte så mycket kvar då kusin Alwin fick det mesta när han föddes. Fick i alla fall ihop en skaplig hög med kläder i strl 50/56 o 62 att gå igenom när bebis föds. Lite kläder åkte direkt i tvättkorgen då både tjejer och killar kan ha dem. Lite killkläder som en flicka "får lov" att ha :) Blir det en flicka har vi mer kläder än om det blir en pojke kan jag säga.
Fick ihop en hel sopsäck med kläder att skänka till bättre behövande och en papperskasse full med kläder att försöka sälja. Vet inte hur jag ska lägga upp säljandet bara. Är lite anti tradera med att packetera in allt o räkna ut frakt osv osv. Tycker det är drygt. Funderar på att lura hit Linnea att hjälpa mig lägga upp nåt bra system någon dag. Har en stor sopsäck sen tidigare med barnens gamla vinterkläder, och nån jacka från mig att sälja också.

Man kan i alla fall säga att vi kommit igång med rensandet här hemma. Är ju faktiskt bara ltie drygt 5 veckor kvar tills vi får huset så det är ju bra att komma igång även om man inte vill börja packa ner så mycket av det som syns innan lägenheten är såld. Vill inte heller har en miljon kartonger stå överallt på visningen.

På eftermiddagen åkte vi hem till min mor o far för att fika och bada i deras pool. Linus fick vansinnesutbrott för jag hade inte tagit med hans badbyxor utan vanliga typ träningsshorts då de andra var blöta. Han skulle INTE bada i kortbyxor så till slut tog Thomas fram ett par shorts och frågade om han skulle låna. Haha.. Det ville han och de shortsen såg ut som en kjol på Linus. Hann inte få nåt kort innan han doppat sig.


Snyggt va? Thomas drog åt snöret ganska ordentligt kan jag säga :)



Bella ser man inte mycket mer av än detta. Jag skojar inte när jag säger att ungen var i konstant från att vi kom tills dess att vi åkte med en kort fikapaus på max 10 min. Alltså säkert närmare 3 timmar. Hon är en riktig badjävul och har huvudet lika mycket under ytan som över.

Nu är jag galet trött. Inte sovit middag idag faktiskt. Men ikväll blir det Livet på BB kl 21, och sen är det Celebrity Rehab kl 22. Onsdag = bästa tv-kvällen just nu, enligt mig.

Ha det gött!!


Kommentarer
Postat av: Carola

Jag köper gärna nåt av dig om du har!

2011-07-27 @ 20:38:20
URL: http://carolalola.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Bara hör av dig om jag ska komma över :)

2011-07-28 @ 07:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0