Semester.

Den här veckan är vi hemma hela familjen och har semester, men vad gör vi?? Inte mycket. Vi är så jäkla dåliga på att komma på nåt. Jag känner mig liite begränsad också. Tråkiga tjockismamman!! Vill och kan inte sitta i bilen för länge då det känns som jag ska spy upp bebisen. Vill inte behöva gå i flera mil för att komma dit man ska. Behöver ha tillgång till toalett då jag pinkar stup i kvarten och det är inte överdrivet lätt att bara slå ner arslet på huk o pinka i skogen eller liknande. Så förslag emottages tacksamt!! :)
Vi funderar ev på Tom Tits i södertälje. Inte överdrivet långt att åka och barnen får förhoppningsvis ha lite kul i några timmar. V 30 ska vi kolla om vi hittar nån billig sistaminuten kryssning. Vi får se.

Igår var vi först på stan en sväng då båda ungarna behöver kläder men hittade inte mycket. H&M håller de på bygger om så det var mest bara kaos. Lindex hade massa rea men mest på flickgrejer och jag tyckte det hade jättedåligt klädutbud i övrigt också på killgrejer. Bella hittade en klänning för 75 kr. Sen gick vi till Kapp Ahl där Bella förälskade sig i en scarf/sjal som hon absolut ville ha så den fick hon köpa för sina pengar. Linus hittade ett döskallehalsband som han är otroligt stolt över för 20 kr. Ibland behövs inte mycket :) 
Var även till Moa & Max då jag tycker att bebis behöver en sån här filt från Villeralla som jag är lite för snål för att beställa från hemsidan. Varför är det alltid så att det är rea på allt utom det man vill ha?

 

Det fanns inte en enda filt så nu får jag fundera på om jag ska beställa den ändå eller inte. Tycker den har fina färger och är färglad trots att man inte vet könet. Det är så tråkigt med vitt o beiget och alla "neutrala" färger.
I söndags var vi på Ikea och köpte säng o grejs till bebis så nu är det mesta klart. Fattas bara babysitter o skötbord + allt småkraffs. Nån napp, blöjor, lite kläder, hygienartiklar osv. Skötbord tänker vi inte köpa förrän vi fått tillgång till huset och verkligen kan se vad vi vill och kan ha där.

På eftermiddagen igår var vi ut till storebror och hans barn. Barnen ville åka raggarbil men den hade tydligen gått sönder igen upptäckte vi så de badade i deras pool som vilda vattendjur istället. Båda barnen var skapligt trötta när vi kom hem. Mamman också. :)
Idag blir det nåt liknande. Linus vill åka till morfar och bada så vi ska väl göra det. Då har jag dem under kontroll på lagom avstånd. Jag kan gå i vattnet om jag vill och framför allt: Jag kan gå på toa. Usch vad bekväm jag har blivit. Är så jäkla dålig på att ta mig för saker när jag känner mig såhär osmidig!! 
Nu väntar vi bara på att Jimmy ska komma hem från affären så vi kan göra lite mackor och ta med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0