17 juli.

Tjoho..

Söndagen är snart till ända. Jag är galet trött men känner bara inte för att gå och lägga mig.

Idag har vi varit ute hos mina föräldrar och där var även min mormor, morbror och kusin Anna. Anna har jag inte träffat på sisodär 4 år så det var skoj att se henne och höra hur det var med henne. Hon hade växt lite om man så säger :) Hennes tvillingsyster Elin var det ännu längre sedan jag såg men förhoppningsvis i höst då det verkar som hon ska flytta till Västerås igen. Just nu bor de långt upp i Lapphelvetet :) Skrämmande hur dålig kontakt jag har med alla mina kusiner.
Bella blev kvar hos sin mormor. Hon hade pratat i veckan om att hon ville sova där så idag blev det slag i saken. Känns ju lite tråkigt med tanke på att det är hennes sista dag här hemma innan hon ska till sin far men hinner träffa henne en stund på dagen imorgon i alla fall.

Linus ville också sova hos mormor men vi tyckte Bella skulle få göra det själv för en gångs skull så blir det tvärtom nästa gång. När jag sa till honom att det inte gick för han skulle till pappa tidigt imorgon så var han dock nöjd ändå. Vi lovade honom lite myskväll fast när vi väl dukat fram och frågade om han ville se på någon film var han inte så intresserad. Han hade svårt att släppa sitt tv-spel med sin Idol Jack Sparrow :)

 

Dock hittade han sen ett Kinderägg som är en stor favorit hos Lilleman. Jimmy hade lagt det på vårat hörnbord utan att säga något och när han fick syn på det så blev han såhääär glad:

 

Inte bästa bildkvalitén men iphonekameran är inte jättebra när det är lite halvdunkelt.

Nu väntar ännu en barnfri vecka. Ser inte fram emot det vidare mycket och Jimmy ska jobba en vecka igen men jag tror jag har lyckats fylla mina dagar litegrann ändå.

Imorgon ska jag hem till farmor och farfar en sväng på eftermiddagen då han fyller år.

På tisdag ska vi till banken på förmiddagen och fixa med nya konton o grejs då vi måste byta bank nu när vi flyttar. Sen ska vi väl lägga upp lånen och sånt där tråkigt grejs som bara måste bli gjort.
På kvällen bjöd sen Carola över mig på tacos hemma hos dem. Trevligt trevligt. :)

Onsdag så ska jag och Linnea vad det verkar hem till Sofia på lite umgänge på eftermiddagen. Trevligt igen.

Torsdag kommer ev Bella hem över dagen då hon skulle till fritids annars då båda där hemma jobbar i veckan igen. Jag gav det som förslag så får vi se. På kvällen där kommer Linus hem igen då Dennis ska iväg på nån fiskeresa. Sen "förlorar" jag några dagar med honom veckan efter istället. Men det är ju bra om man kan vara flexibel med varandra.

Får nog den här veckan att gå också och sen har vi en vecka semester tillsammans igen.

Nej, jag har inget direkt intressant att förtälja så jag säger nog Godnatt snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0