Hur svårt kan det vara?

Satan vad irriterad jag blir när saker och ting inte fungerar som jag vill.
Idag har min käre sambo fixat ett fotoprogram till datorn så jag ska kunna pula lite med alla miljoner bilder vi har tagit genom åren, men jag fattar verkligen noll - coccosboll!! Hah!!
Det fanns en period i livet, typ i gymnasiet  som jag behärskade photoshop i alla fall litegrann men det har försvunnit ALLTIHOP. Visserligen har väl programmet uppgraderats lite sen dess men även om jag kört med samma som då så är det inte lätt att förstå.

Jag tänkte att mitt första uppdrag skulle bli att göra en enkel header till bloggen. Av ett enda foto.. bara för att prova. Jag får inte till det hur jag än gör. Blir tookig snart. Jag får dit bilden men bilden ser inte alls ut som jag vill att den ska se ut trots att jag ändrat pixlar och grejer så det ska stämma. Frustrerande värre.

Just nu känns det dessutom som att jag blir levande kokt i denna lilla klädkammare som vi har datorn i. Jag får helt enkelt ta nya tag imorgon. Jag ska fan få till det.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0