Då var glada julen slut.

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Julafton fick tyvärr lov att firas utan Bella då hon roade sig med att kräkas hos sin far. Min lilla gumma. Som det sved i mammahjärtat. Men hon fick det bra ändå. Alla som skulle kommit till hennes far kom ändå och riskerade att smittas och klapparna här fanns ju kvar. Vi kör nämligen julafton vartannat år och i år var det min tur.

Igår morse kom hon hit och mina föräldrar med. Så käkade vi rester och så fick hon beta av sin klapp-hög. Enligt vad hon säger är hon nöjd ändå. Är hon nöjd är jag nöjd :)

Utöver det hade vi en trevlig jul med allt vad det innebär här hemma. Alldeles för mycket mat. Alldeles för mycket godis och sånt efter och massa paket. Tycker ändå inte det blev så extremt överdrivet med klappar i år som det brukar kunna bli. Lagom. Tror barnen var nöjda. Linus lycka var total när han öppnade sina Bakugans och Adrian dissade sin första julklappsöppning genom att sova. Kusinerna var också nöjda.

Vi satsar mer på att köpa klappar åt barnen än de vuxna i min släkt men jag fick i alla fall ett par pyjamasbyxor av mor o far som jag numera bor i. Lejonkungen på Blueray av Jimmy som jag vid nåt tillfälle sagt att jag ville ha. Annars bestämde jag och Jimmy oss för att strunta att köpa nåt åt varandra och så köpte vi en gemensam julklapp. Ett nytt objektiv till systemkameran. Finemang!

Nu ska jag sova och hoppas på att stormen Dagmar låter vårt hus stå kvar på tomten inatt också. Jävlar vad det blåste inatt och nu ikväll igen. Fönstrena knakar och hela kåken knakar. Usch. Obehagligt tycker jag!

Avslutar med bilder på 2 utslagna hjältar efter julafton och lite ank-hångel. Adrian fick en sjungande anka som han gillar skarpt :)


 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Trist att ni fick fira utan tösen, men verkligen fint att alla trots magsjukan kom till hennes pappa! Vi kör samma som er, skippade julklappar åt varandra och köpte nåt gemensamt istället - en fåtölj blev det här :)

2011-12-29 @ 20:00:25
URL: http://nifesoj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0