Skadeglädjen är den enda

sanna glädjen!! Hehe.. Eller hur?

Jag var ju och simmade med Linnéa. Det var skönt. Vi simmade i nästan 40 minuter. Sakta dock och jag var anfådd men det var skönt. Jäklar vad tung jag kände mig när jag klev upp ur vattnet. Sen bastade vi. Det var ännu skönare även om varken hon eller jag orkade mer än ca 10 min. Varmt.
Ibland är det skönt att komma iväg och bara göra nåt även om men känner sig nere och det känns tungt innan man kommer iväg. Få prata lite om allt o inget.

Appropå skadeglädje!! Tänk att något som är så tråkigt kan bli så roligt!!??

På hemvägen så började det att spöregna. Vi åkte förbi en affär och när vi klev ur bilen så fullkomligt vräker regnet ner. Linnea hade "foppatoffllor" på sig och de flesta som äger ett par såna vet att de blir jääkligt hala när de är blöta och när man sedan går in i en butik som ofta har marmorgolv blir man som bambi på hal is.
Helt plötsligt ser jag Linnea i ögonvrån mer eller mindre i split/spagat typ kravla nere på golvet och jag börjar asgarva såklart. Hon med. Tur det inte var jag för då hade jag väl födit på köpet. 
Haha.. sitter o skrattar nu. Ibland krävs så lite för att man ska börja skratta. Jag tror jag är fattig på skratt nu för jag skrattar så jag grinar nästan nu. Egentligen var det ju inte ens roligt?! :) 
Det roligaste var dock när jag kliver ur bilen hemma och får ett sms där det står: "Nu slog jag nästan ihjäl mig igen:) I trappen"  Haha.. jag såg framför mig hur kassar o badväska flög och hon ligger o kravlar på golvet. Nu vet jag ju inte om hon gjorde det men låt mig få tro det så jag får skratta lite. 

Det är skönt att skratta!! Mycket bättre än att gråta! Bara så ni vet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0