Jag är en bitterfitta!

Jag är inte så positiv längre och jag tänker inte anstränga mig för att låtsas heller. Take it or leave it!!

Var det igår jag skrev att jag förmodligen ännu inte är så less som jag var i dessa veckor med Linus?! Jag tar tillbaka det. Jag ÄR så less så jag spyr nu.
Jag vill ha tillbaka min kropp och min ork. Jag vill slilppa ryggvärk o yrsel. Jag vill kunna kissa normalt. Jag vill kunna ligga bekvämt. Jag vill inte höra att 6 veckor går snabbt för det gör det inte när man inte har så mycket annat att göra än att gå och vänta.
Mest av allt vill jag träffa bebis och se vem det är.

Imorse blev jag väckt alldeles för tidigt av grannens hund som stod o skällde på deras balkong. Såklart kunde jag inte somna om när den äntligen tystnade. Första tanken var: "Jaha.. och hur ska jag får denna dag att gå?" 
Jimmy klev upp lite senare och han märker ju på mig att jag börjar bli fruktansvärt rastlös på att bara gå hemma och vänta ut tiden. Herregud. Trodde aldrig jag skulle kunna längta så mycket efter att jobba? Han föreslog att vi skulle åka och titta på Bauhaus. Inte för att jag ansåg att det var minsta lilla tillfredsställande men dit åkte vi och det är ju alltid trevligt att komma ut o se folk. På vägen hem åkte vi förbi Babyproffsen och köpte Spjälsängsskydd så nu är i princip allt utom blöjor o grejs klart till bebis.

När vi kom hem var det läge för Jimmy att åka och jobba kväll så jag drog igång Lego Harry Potter på Ps3. Linus nya tv-spel som tom mamman kan spela. Riktigt roligt faktiskt men jag tröttnar rätt snabbt. Ibland kör jag fast så jag måste vänta tills Jimmy kommer hem från jobbet och kan hjälpa mig. Han bara skrattar åt mig.

Linnéa smsade o undrade om jag ville komma över och käka och sedan hänga vid poolen med dem och det ville jag. Först åkte vi förbi maxi och jag tänkte att jag skulle köpa en tidning att sysselsätta mig med en stund. Efter som bebis o graviditet är det som kretsar mest i mitt huvud just nu blev det denna:



Vilket skit!!
För det första kostade tidningen hutlösa 50 kr. En stor del av tidningen bestod av reklam. Alla bilder på gravida kvinnor var på såna med perfekta magar runt v 27 som inte fått ett uns fett på hela kroppen utan bara en jättefin lagom brun gravidkula utan en endaste liten bristning på. Hur många procent av gravida kvinnor ser egentligen ut så? "Badmode för riktiga badbollar" stod det på framsidan. Badbollar som knappt såg ut att behöva mammakläder ännu. Många bilder på kvinnor var på kvinnor som inte ens var gravida. Ja den hade jag bläddrat igenom på 10 minuter och inte funnit mycket intressant att läsa. Köper folk verkligen såna här tidningar?? Haha.. jag skrattar nästan åt min positivitet här nu känner jag.  
Nej.. jag håller mig till mina korsordstidningar i framtiden :)

Satt vid poolen med dem i några timmar. Det var riktigt trevligt faktiskt förutom att det känns som att mina fogar ligger kvar vid trätrallen där. Jag önskar att jag också hade mina barn jämt! Vad konstigt det skulle vara. Vad konstigt det känns att lilla bebisen ska bo hos oss jämt?

Nej.. jag ska nog sluta gnälla nu. Snart gå och lägga mig och hoppas att jag vaknar på bättre humör imorgon. Jag skyller på hormoner. :)¨

// Bitterfittan checkar ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0