Nu är båten i hamn!!

Lägenheten är såld och idag har jag skrivit kontrakt med köparen. SÅ SKÖNT.
Jag var orolig ända fram till typ halv tolv att jag skulle få ett telefonsamtal om att de ville dra sig ur. Obefogat, då killen jag skrev med verkade så nöjd o glad så, men sån är jag. Precis som min far. Aldrig ta ut någon seger i förskott. Nu ska de bara godkännas av föreningen men jag tror inte det blir några problem. 

Imorgon är det exakt två veckor sedan jag kontaktade mäklaren för första gången, så snacka om att allt har gått snabbt och flytit på smidigt :D

Nu till nästa problem. När sjutton ska vi hinna flytta? På kontraktet står att vi har lägenheten till 1/11 men ev att det blir tidigare kanske tom 1/10. Högst troligt någon gång under oktober. Så någon gång under september bör vi flytta och VILL vi flytta. Man vill ju inte stå med ett hus o sen inte bo där liksom..

Jag är beräknad 12/9 enligt ultraljudet. Enligt sista mensen 8/9 och vi är säkra på när jag hade äl och när bebis blev till så att säga. Både Bella och Linus kom en vecka tidigare, vilket man såklart inte kan räkna med igen men jag blir ju inte förvånad om bebis kommer där i början av september.
Flytthjälp får man ju lättast på helgen och då helst lördagen.

Så..
Första lördagen i september:
3/9 Då vet vi inte om bebis kommit. Om inte bebis kommit så tar Jimmy och en jobbarkompis o flyttar vår källare och ev åker o hämtar vår nya soffa som ska till huset. Ja, om bebis kommit också kanske så länge vi inte ligger på förlossningen. (Både jag o min mor har fått en känsla av att 2-3/9 kommer det att ske)

Andra lördagen i september:
10/9 Vi vet fortfarande inte om bebis kommit. Jag lär ju inte kunna hjälpa till i vilket fall fast är kanske inte så roligt om vi leker med tanken att bebis kommer den 6-7 å så ska vi flytta bara några dar efteråt o komma hem från BB till ett totalt kaos.

Tredje lördagen:
17/9 Jag fyller 30 på söndagen. Vore kanske trevligt att inte bo i ett totalt kartongkaos på min födelsedag så man iaf kan fira liite?! Hinna äta en bulle eller nåt.

Fjärde lördagen:
24/9 Jo.. den här helgen vore väl helt ok om det inte vore för att Jimmy har hemvärnsövning veckan efter o blir borta ons-sön. Ska jag då ensam ta hand om en liten bebis, (för då har den nog alla gånger kommit) och sen försöka komma till ro i huset?!
Dessutom, skulle det bli att köparna kan ta huset 1/10 så är det ganska mycket panik att hinna få städat o så då. Vi tänker inte städa själva. Det lejer vi bort. Så värt varenda krona.

Jo.. När ska man flytta som sagt?? Lite svårt att boka flytthjälp när man inte kan säga ett exakt datum. Lutar väl åt att det blir typ både 3 och 10/9. Men då går vi väl över tiden två veckor istället..

Gaaah!! Hur ska man veta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0